ВПЛИВ СИСТЕМИ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЇ НА АКТИВІЗАЦІЮ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Сучасний розвиток економіки, обумовлений наявністю нестабільних ситуацій і кризових явищ, які створюють стимули для підприємств щодо пошуку нових радикальних шляхів розвитку та активізації інноваційної діяльності.
Оскільки Інтернет є зовсім новим комунікаційним середовищем, відмінним від традиційних засобів інформації, недоцільно застосовувати загальновідомі маркетингові методи. Крім цього, широкі можливості Інтернету зумовлюють появу складних завдань їхньої реалізації при побудові підприємствами системи маркетингу підприємства і вимагають адаптації старих або розробки нових методів маркетингу [1].
В умовах існування нової економічної системи розвиток мережі Інтернет сприяє створеннюнового виду економіки, темпи зростання якої настільки швидкі, що дозволяють змінитипоняттябізнесу і методи його ведення. Зараз економіка - це система, яка використовує та впроваджує сучасні технології за допомогою розвитку глобальної мережі, а її лідерами стають підприємства, які здійснюють свій бізнес через Інтернет. Наприклад Amazon.com і Ebay.com займають конкурентні позиції у галузях, в яких нещодавноіснували лише корпорації, що здійснювалитрадиційні типи ведення бізнесу. Сьогодні, щоб бізнес був успішним, не потрібно бути великим підприємством, оскільки субєкти господарювання, що функціонують у сфері малого та середнього бізнесу можуть бути успішними і прибутковими в своїх галузях, і в майбутньому можуть стати рушійною силою електронної комерції [2].
Враховуючи розвиток сучасних новітніх технологій, а особливо мережі Інтернет, з'явилося таке поняття як Інтернет-комунікації. Вони відіграють значну роль в активізації інноваційної діяльності підприємства. Використовуючи інструменти системи Інтернет-комунікацій, підприємство має змогу передавати інформацію своїм клієнтам не тільки про визначені товари чи послуги, а й використовувати їх для просування інформації про свою компанію.
Можна виділити наступні переваги від застосування Інтернет-комунікації[3, 4]:
- по-перше, більш точне охоплення цільової аудиторії за рахунок розміщення інформації на тематичних Інтернет-сайтах, за рахунок вибору необхідного географічного сегменту Інтернет та за рахунок розміщення інформації у певний час (запропонована властивість Інтернету має назву targeting);
- по-друге, можливість аналізу поведінки відвідувачів на сайті та удосконалення сайту, продукту і маркетингу відповідно до результатів такого «відстеження» (дана властивість Інтернет має назву trackting);
- по-третє, постійна доступність інформації цільовій аудиторії;
- по-четверте, висока гнучкість, оскільки існує можливість коригувати, чи взагалі змінити комунікативну програму;
- по-п'яте, інтерактивність, оскільки споживач може взаємодіяти як із продавцем, так і з продуктом, вивчити його, спробувати і, якщо все підходить, придбати. Крім того, комунікація в Інтернет дозволяє розміщувати велику кількість інформації, включаючи графіку, звук, відео;
- по-шосте, значною перевагою Інтернет є його нижча вартість, порівняно з іншими засобами масових комунікацій [3, 4].
Отже,розвиток Інтернет-комунікацій на підприємстві є сучасним прикладом інновацій не тільки у сфері технологій, а й у веденні бізнесу, забезпеченні конкурентних переваг підприємства, що в свою чергу дає змогу отримати кращі конкурентні позиції на ринку.
Література:
1. Бойчук І. В. Інтернет в маркетингу: Підручник. / І.В. Бойчук, О.М. Музика. – К.: Центр учбової літератури, 2010. ̶512 с.
2. Святелик Н.П. Вплив Інтернет-технологій на маркетингову діяльність підприємства [Елетронний ресурс] / Н.П.Святелик, А.В. Шаповалова. ̶Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/soc_gum/prvs/2009_3/1504.pdf
3. Зуб Т.А. Просування послуг за допомогою засобів телекомунікації [Елетронний ресурс] / Т.А Зуб, О.В. Зозульов. ̶Режим доступу: http://probl-economy.kpi.ua/pdf/2013-10.pdf
4. Пілюшенко В.Л. Інформаційні технології у маркетингу і рекламі : навч. посіб. / В.Л. Пілюшенко. –Донецьк, 2005. – 204 с.
Науковий керівник:к.е.н., доцент Гук О.В.
Посилання
Бойчук І. В. Інтернет в маркетингу: Підручник. / І.В. Бойчук, О.М. Музика. – К.: Центр учбової літератури, 2010. ̶512 с. 2. Святелик Н.П. Вплив Інтернет-технологій на маркетингову діяльність підприємства [Елетронний ресурс] / Н.П.Святелик, А.В. Шаповалова. ̶Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/soc_gum/prvs/2009_3/1504.pdf 3. Зуб Т.А. Просування послуг за допомогою засобів телекомунікації [Елетронний ресурс] / Т.А Зуб, О.В. Зозульов. ̶Режим доступу: http://probl-economy.kpi.ua/pdf/2013-10.pdf 4. Пілюшенко В.Л. Інформаційні технології у маркетингу і рекламі : навч. посіб. / В.Л. Пілюшенко. –Донецьк, 2005. – 204 с.