ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Костянтин Кизименко

Анотація

Гейміфікація (від англ. Gamification) – це застосування підходів, характерних для комп'ютерних ігор, для неігрових процесів з метою залучення користувачів і споживачів до вирішення прикладних завдань, використання продуктів або послуг.Аналізуючи досвід багатьох компаній, можна виділіти причини впровадження гейміфікації:стимулювання працівників до виконання необхідних дій; підвищення ефективності взаємодії в колективі та зі споживачами; розвиток необхідних для роботи навичок та системного мислення [3].Використання гейміфікації має певні тенденції для компаній різного рівня:

- маленькі стартапи зазвичай замовляють гейміфікацію свого продукту. Для них цей процес складається зі створення продукту, який максимально залучає споживачів та приваблює їх до процесу його покупки та споживання в майбутньому;

- середній бізнес зазвичай гейміфікує маркетинг з метою залучити потенційних споживачів з зазначеного сегмента ринку до бренду, продуктів і послуг;

- великі компанії зазвичай фокусуються на гейміфікації робочого процесу з метою розвитку співробітників та культивування почуття солідарності і спільності з усією командою [3].

Гейміфікацію використовують при створенні програм лояльності, в роботі складних інтерфейсів, навчальних процесах, соціальних мережах, а також в рекламних кампаніях, коли необхідно, щоб користувач добре ознайомився з брендом або контентом [4].Наприклад, «Google» ввела ігрову валюту для своїх співробітників – «Goobles». «FedEx»та деякі авіалінії використовують ігрові симулятори з рейтингами з метою навчання працівників. Косметична компанія «L'Oreal» створила ігри для нових працівників, в яких вони можуть перевірити свої навички і визначити для себе кращу посаду в компанії.«Nike» запустила додаток для телефонів «Nike+» ще в 2012 році [2].В українській компанії «Interpipe» використовується ігрова валюта «їжачки», яку співробітники можуть заробити за виконання завдань, безпосередньо пов'язаних з виробничим процесом. Зароблені «їжачки» можна витратити на матеріальні подарунки. Компанія «Socar»була однією з перших українських паливних операторів, хто застосував технології гейміфікації. В рамках програми лояльності вона запустила додаток «Level Game», який дозволяє постійним клієнтам за кожну десяту покупку отримувати приз – аналогічний товар або знижку. При здійсненні покупок клієнт отримує віртуальні стікери, які потім складаються в купон, що дає право на отримання призу [1].

За даними дослідження «Gartner Gamification Report», у 2017 році більше 54% організацій в США будуть використовувати інструменти гейміфікації при формуванні взаємовідносин зі споживачем [2]. Ринок аналогічних послуг доросте до 2,8 млрд. доларів і буде одним з основних трендів при налаштуванні процесів взаємодії між компанією і покупцем. Наразі вже існують готові платформи, що дозволяють налаштувати інструменти гейміфікації(дивитися приклад technologyadvice.com або badgeville.com).

Таким чином, можна зробити висновок, що широта та комплексність застосування цього інструментамає потенціал для розбудови потужної стратегії збільшення продажів будь-якого продукту та розвитку іміджу компанії.

Література:

  1. Гейміфікація ринку. Підприємство гейміфікації. (2013, Червень 29). Щотижневі новини маркетингу.
  2. Лей К., Страрінгер С. (2015) Гейміфікація.
  3. Барбер М. Обучающая игра: аргументы в пользу революции в образовании / М. Барбер. — М.: Просвещение, 2007, — 349 с.
  4. Гончарук Н. Що наше життя? Гра. [Електронний ресурс] /Н. Гончарук //Контракти. — 2012. — № 40 — Режим доступу: http://archive.kontrakty.ua/gc/2012/40/13-chim-pakhnut-remesla.html?lang=ua.

Науковий керівник:к.е.н., доцент Кравченко М. О.

Посилання

Гейміфікація ринку. Підприємство гейміфікації. (2013, Червень 29). Щотижневі новини маркетингу. Лей К., Страрінгер С. (2015) Гейміфікація. Барбер М. Обучающая игра: аргументы в пользу революции в образовании / М. Барбер. — М.: Просвещение, 2007, — 349 с. Гончарук Н. Що наше життя? Гра. [Електронний ресурс] /Н. Гончарук //Контракти. — 2012. — № 40 — Режим доступу: http://archive.kontrakty.ua/gc/2012/40/13-chim-pakhnut-remesla.html?lang=ua.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-06

Номер

Розділ

Інноваційно-інвестиційне підприємництво як основа економічного зростання