РОЗРОБЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЗМІНИ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ НА ПРИКЛАДІ ТОВ “ГЕРА-СЕРВІС”
Анотація
Динаміка змін на ринку торгівлі устаткуванням спеціального призначення має нелінійний характер. Залежно від спеціалізації продукції попит на такі товари може бути нестабільним, що свідчить про необхідність стратегічного планування товарної та цінової політики підприємства [3, c. 54–55]. У дослідженні розглядається насамперед готовність компанії ТОВ “Гера-Сервіс” до змін кон’юнктури відповідного ринку.
Товариство з обмеженою відповідальністю “Гера-Сервіс” є підприємством, що займається оптово-роздрібною торгівлею устаткуванням та суміжними товарами для маркувальних, фіскальних та зважувальних операцій. Організація постійно піклується про інноваційний розвиток своєї діяльності. Для автоматизації управління сервісом і гарантованого надання послуг високої якості на підприємстві був введений програмний комплекс HP Open View SD 4.5 [1].
Внаслідок економічної стагнації України багато підприємств за останні 3 роки припинили свою діяльність. Натомість нових підприємств, які є цільовими клієнтами ТОВ “Гера-Мервіс”, з’явилось порівняно небагато. За період з 2012 по 2016 рр. щорічна кількість замовників скоротилась на 15% з 327 до 274 [2, c. 22]. Окрім того, дедалі більшого впливу на діяльність компанії завдають конкуруючі підприємства. Асортимент компанії представлений великим вибором різних фіскальних реєстраторів (касових апаратів), POS-обладнання, штрихкод-сканерів, маркувального обладнання, банківського устаткування, зважувальних апаратів, обслуговуючих матеріалів. Одними з основних переваг ТОВ “Гера-Сервіс” є база лояльних клієнтів, яка формувалась протягом всього часу діяльності підприємства, налагоджена мережа постачальників і висока якість гарантійного обслуговування товарів. Основним недоліком компанії є відсутність окремого маркетингового відділу в структурі організації, що суттєво гальмує її розвиток в стратегічному напрямку.
З наведених ознак кон’юнктури ринку оптово-роздрібної торгівлі обладнанням спеціального призначення можна визначити основні напрями маркетингового стратегічного планування. Для досягнення довгострокової мети – стати лідером на ринку вказаного обладнання в Україні – підприємству необхідно провести заходи з оптимізації процесів продажу товарів та диверсифікації його асортименту. Компанії необхідно створити окрему нішу на ринку, яка дозволить їй бути менш залежною від конкуренції. Така стратегія відповідає концепції “блакитного океану”, відповідно до якої компанія має завжди прагнути зайняти окрему нішу з товарами або послугами, яких мало на ринку або немає взагалі. На ринку товарів з негативною тенденцією попиту необхідно проводити заходи з ремаркетингу. Стратегія ремаркетигу дозволить компанії знайти нові можливості для задоволення потреб клієнта на існуючому ринку. В свою чергу стратегія диверсифікації дасть можливість для паралельного розвитку на новому або дуже молодому ринку. Окрім цього для ринку з великим рівнем конкуренції на однотипні товари доцільно використовувати стратегію низьких цін, яка може компенсуватись зростанням кількості замовлень [4, c. 115-118]. Така стратегія дозволить розширити базу постійних клієнтів. У подальшому розвитку компанії необхідно створити окремий маркетинговий відділ для вирішення задач з розвитку компанії на ринку оптово-роздрібної торгівлі.
Використання на практиці наведених стратегій “блакитного океану”, ремаркетингу, диверсифікації та стратегії низьких цін дозволить компанії ТОВ “Гера-Сервіс” ефективно використовувати свої переваги в існуючих умовах ринкового середовища та нейтралізувати вплив недоліків структури управління. Для досягнення високих результатів підприємства необхідно зменшити залежність від конкуренції, збільшити кількість замовлень та проводити інноваційну політику з розвитку управління організацією. Вчасне реагування на зміни кон’юнктури ринку дозволить компанії отримати перевагу над конкурентами та нові можливості для її розвитку.
Література:
- Офіційна сторінка у мережі Інтернет ТОВ “Гера-Сервіс” [Електронний ресурс]: Опис компанії. // Режим доступу: http://gera-service.com.ua/about/company.
- Звіт компанії ТОВ “Гера-Сервіс” за результатами економічної діяльності підприємства за період 2012 – 2016рр. – 64 с.
- Богомолова В. В. Організація управління маркетинговою діяльністю підприємства [Текст] : //Матеріали // Матеріали ХV Міжнародної наукової конференції молодих науковці «Наука і вища освіта». У 3 ч. / м. Запоріжжя, 17-18 травня 2010 р. – Запоріжжя: ГУ «ЗІДМУ», 2011. – Ч. 2. – 212 с.
- Клімова І. Г. Розробка ефективної маркетингової стратегії підприємства та управління процесом її реалізації [Текст] : // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2009. – № 5. – 319 с.
Науковий керівник: д.е.н., професор Шульгіна Л.М.
Посилання
Офіційна сторінка у мережі Інтернет ТОВ “Гера-Сервіс” [Електронний ресурс]: Опис компанії. // Режим доступу: http://gera-service.com.ua/about/company.
Звіт компанії ТОВ “Гера-Сервіс” за результатами економічної діяльності підприємства за період 2012 – 2016рр. – 64 с.
Богомолова В. В. Організація управління маркетинговою діяльністю підприємства [Текст] : //Матеріали // Матеріали ХV Міжнародної наукової конференції молодих науковці «Наука і вища освіта». У 3 ч. / м. Запоріжжя, 17-18 травня 2010 р. – Запоріжжя: ГУ «ЗІДМУ», 2011. – Ч. 2. – 212 с.
Клімова І. Г. Розробка ефективної маркетингової стратегії підприємства та управління процесом її реалізації [Текст] : // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2009. – № 5. – 319 с.