ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Анотація
Для ефективного розвитку підприємництва в сучасних умовах необхідно розвивати конкуренцію серед вітчизняних підприємств.
Конкурентоспроможність – здатність задовольняти потреби споживачів краще, чим це роблять конкуренти.
Легка промисловість забезпечує населення життєво необхідною продукцією, а також виконує соціальну функцію. Важливість цієї галузі полягає не лише у великій кількості продукції легкої промисловості, а й широкому спектрі спеціалістів у кожному регіоні України.
Розвиток легкої промисловості в Україні пов'язаний із впровадженням нових форм організації виробництва, створення мережі малих підприємств, які виробляють продукцію широкого асортименту і швидко переорієнтовуються на потреби ринку. Але на даний час більшість підприємств галузі є неконкурентоспроможними. Тому постає питання щодо вирішення цієї проблеми.
Основні причини, що перешкоджають розвитку легкої промисловості, це: неконтрольований імпорт та відсутність нормативної бази захисту внутрішнього ринку від контрабанди товарів; втрата ринків збуту внаслідок згортання системи оптової торгівлі та перенесення оптового обігу на ринки; гостра нестача обігових коштів, відсутність середньо- і довгострокового кредитування на сприятливих засадах; дефіцит стратегічно важливих для галузі видів сировини;нестача кваліфікованих управлінців;нерівні умови роботи та реалізації продукції для великих промислових виробників щодо суб’єктів малого підприємництва; високий ступінь зношеності основних засобів виробництва, необхідність його модернізації та технічного покращення; великий сегмент споживачів з низькими
Фахівці відзначають, що головною проблемою легкої промисловості України є не лише поганий матеріально-технічний стан підприємств, а й недостатньо організована система управління. Багато підприємств позбавлені сучасних інформаційних технологій і навіть елементарних засобів комунікацій, що ізолює їх від світового ринку. До того ж у динамічному середовищі бізнесу з коротким життєвим циклом товарів та послуг, глобальними ринками і складними ланцюжками виробництва та збуту продукції, підприємства безперервно шукають засоби зменшення витрат, збільшення доходів та покращення якості продукції [1, с.160].
Для покращення конкурентоспроможності підприємств легкої промисловості можна запропонувати наступні шляхи [2, с.80]:
‒ створення іміджу підприємства «справедливих» цін за рахунок відповідності ціни і якості;
‒ розширення асортименту виробництва продукції;
‒ стимулювання продажів за рахунок проведення різноманітних акцій;
‒ виконання основних вимог збутової логістики;
‒ поліпшення кадрового потенціалу та управлінської структури;
‒ вдосконалення проектування, використання найсучасніших техніки і технології, вхідний контроль якості сировини, матеріалів і комплектуючих, поліпшення стандартизації;
‒ досконале вивчення потреб ринку;
‒ наявність конкурентоспроможних вітчизняних постачальників.
Отже, маючи достатню кількість трудових ресурсів, потужну сировинну базу, Україна може не тільки вирішити свої проблеми щодо забезпечення населення продукцією легкої промисловості,але й стати важливим експортером цієї продукції на світовий ринок. Саме для цього підприємства повинні вживати заходи щодо підвищення своєї конкурентоспроможності за допомогою формування конкурентних переваг, опираючись на запропоновані шляхи.Посилання
Література:
Носова Н.І. Проблеми розвитку підприємництва в легкій промисловості України / Н.І. Носова // Економічні інновації. Вип. 38: Формування економічних стратегій розвитку підприємництва, регіону, держави. Зб. наук. праць. – Одеса: НАН України, 2009. – С. 144-161.
Лінькова О.Ю. Конкурентоспроможність легкої промисловості України та механізми її підвищення / О.Ю. Лінбкова // [Електронний ресурс] Режим доступу:http://www.kpi.kharkov.ua/.