СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНА ВЗАЄМОДІЯ АВІАКОМПАНІЙ ІЗ ЗАЦІКАВЛЕНИМИ СТОРОНАМИ

Автор(и)

  • Т Н Шкода

Ключові слова:

соціальна відповідальність, соціальне партнерство, взаємодія

Анотація

Сьогодні концепція соціальної відповідальності все частіше розглядається як процес, в рамках якого підприємства управляють своїми відносинами з різними групами інтересів, тоді як зацікавлені сторони отримують прерогативи до того, аби здійснювати реальний вплив на спосіб здійснення економічної діяльності. Зокрема, І. М. Рєпіна зазначає, що «множина управлінських рішень лежить у діапазоні активації ресурсів, який відповідає системній гармонізації результату діяльності підприємства зі стейкхолдерами» [3, с.10]. Зацікавлені сторони також несуть відповідальність перед суспільством.

Необхідним механізмом, за допомогою якого здійснюється соціально відповідальна взаємодія авіакомпаній із зацікавленими сторонами із трьох секторів суспільства – державного, приватного та некомерційного, є соціальне партнерство. При цьому воно виступає каталізатором позитивних соціальних змін та стабільного розвитку авіаційного транспорту, а також є невід’ємним елементом імплементації концепції соціальної відповідальності в авіакомпаніях.

Вважаємо, що для визначення напрямків соціально відповідальної взаємодії авіакомпаній із зацікавленими сторонами, необхідно розширити перелік зацікавлених сторін сегменту авіакомпаній та проаналізувати їхні очікування (табл. 1) з точки зору соціальної відповідальності.

Таблиця 1

Очікування зацікавлених сторін сегменту авіакомпаній авіаційної галузі

Зацікавлена сторона

Очікування

1.

Постачальники

чітко визначені потреби, партнерство, великі замовлення, своєчасна оплата

2.

Персонал авіакомпаній

свідчення визнання, система винагород, безпека, можливості просування

3.

Працівники (потенційні)

кількість місць праці, перше враження, ввічливе поводження

4.

Посередники (філії), які рекомендують послуги з авіаперевезень

надійність, виконання обов’язків, продуктивність, свідчення визнання, взаємність

5.

Отримувачі послуг

задоволеність, безпека, вартість

 

Впливові інституції

6.

Акціонери

прибутки, ріст, дотримання закону, добра громадська думка

7.

Уряд і контролюючі організації

оцінка фінансового стану і здатності, дотримання закону i використання підзаконних актів, надійність, відсутність сюрпризів

8.

Міжнародні авіаційні організації

дотримання міжнародних стандартів якості надання послуг з авіаперевезень, авіаційної безпеки, сертифікації авіаційного персоналу

Джерело: складено автором на основі [1, с.151; 2, с.14; 4, с.99]

 

Зокрема, до зацікавлених сторін авіакомпаній варто віднести також отримувачів послуг з авіаперевезень та міжнародні авіаційні організації. До очікувань отримувачів послуг з авіаперевезень автором включено такі складові, як: задоволеність від користування послугами, безпека польотів, а також доступна вартість авіатранспортної послуги. Очікування міжнародних авіаційних організацій пов’язані, перш за все, із дотриманням авіакомпаніями міжнародних стандартів якості надання послуг з авіаперевезень, авіаційної безпеки, сертифікації авіаційного персоналу тощо. Своєю чергою авіакомпаніям рекомендовано враховувати зазначені очікування міжнародних авіаційних організацій у процесі вибудовування соціально відповідальної взаємодії зі своїми стейкхолдерами.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-12

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки