НЕСТАБІЛЬНІ УМОВИ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА МАКРО ТА МІКРОРІВНІ

Автор(и)

  • Г А Федірко

Ключові слова:

зовнішнє середовище, макросередовище, мікросередовище

Анотація

Є два види зовнішніх маркетингових середовищ - мікро і макро. Фактори цих середовищ знаходяться поза контролем маркетологів та економістів, але вони все ще впливають на рішення, прийняті при створенні стратегічного плану. Нестабільні умови зовнішнього середовища впливають на довгострокові перспективи фірми або організації тому доцільно розібратися в ключових аспектах макро- та мікросередовищ.

Фактори мікросередовища

Реселери: якщо продукт, який виробляє організація, виводиться на ринок третіми учасниками або посередниками на ринку, такими як роздрібні торговці, оптовики тощо. Наприклад, якщо роздрібний продавець є авторитетним ім'ям, то ця репутація може бути використана в маркетингу продукту.

Клієнти: які клієнти (B2B або B2C, місцеві або міжнародні тощо) і їхні причини для покупки продукту відіграватимуть велику роль у тому, як ви підходите до маркетингу ваших продуктів і послуг для них.

Конкуренція: ті, хто продає такі ж або подібні продукти та послуги, як і ваша організація, є вашою ринковою конкуренцією, і вони повинні бути враховані таким чином. Як впливає на вас ціна та диференціація продуктів? Як ви можете використати це, щоб отримати кращі результати і випередити їх?

Громадськість: ваша організація має обов'язок задовольняти громадськість. Будь-які дії вашої компанії повинні розглядатися з точки зору широкої громадськості та як вони постраждали. Громадськість має право допомогти вам досягти ваших цілей; так само, як вони також можуть перешкодити вам досягти їх.[1, c.18]

Фактори макросередовища

Демографічні сили: на різні ринкові сегменти типово впливають спільні демографічні сили, включаючи країну / регіон, вік, етнічну приналежність, рівень освіти; побутовий спосіб життя; культурні особливості та рухи.

Економічні фактори: економічне середовище може вплинути як на виробництво організації, так і на процес прийняття рішень споживачами.

Природні / фізичні сили: необхідно враховувати відновлення природних ресурсів Землі, таких як ліси, сільськогосподарська продукція, морські продукти тощо. Є також природні невідновлювані ресурси, такі як нафта, вугілля, корисні копалини тощо, які також можуть впливати на виробництво організації.

Технологічні фактори: навички та знання, що застосовуються у виробництві, а також технології та матеріали, необхідні для виробництва продукції та послуг, також можуть впливати на безперебійне ведення бізнесу та повинні бути враховані.

Соціальні та культурні сили: необхідно враховувати вплив продуктів і послуг, які ваші організації надають на ринок суспільству. Будь-які елементи виробничого процесу або будь-які продукти / послуги, які є шкідливими для суспільства, повинні бути усунені, щоб показати, що ваша організація приймає соціальну відповідальність.

Мікро- та макросередовища мають значний вплив на успіх компаній, і тому фактори цих середовищ повинні розглядатися в процесі прийняття рішень стратегічного управління. [2. c.67] Розгляд цих факторів покращить успіх вашої організації та репутацію бренду в довгостроковій перспективі. Таким чином, треба зважати на нестабільність умов зовнішнього середовища і робити глибокий аналіз ринку для досягнення довгострокових цілей.

Науковий керівник: д-р.екон.наук, професор Дергачова В. В.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-12

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки