ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПОКОЛІННЯМ Z НА ПІДПРИЄМСТВІ

Автор(и)

  • В Є Піткельова
  • Ю В Воржакова

Ключові слова:

покоління Z, управління, центеніали

Анотація

Методи управління, спрямовані на головну рушійну силу ринку праці сьогодення – міленіалів, або покоління Y, втрачають свою актуальність, оскільки у трудові відносини вступає нове покоління – покоління Z, або центеніали. Відповідно теорії поколінь Вільяма Штрауса і Ніла Хоувома, це – народжені з другої половини 90-х років люди, за характером вільні, креативні, незалежні [1]. За три роки вони складатимуть 20% робочої сили у світі, а це означає, що компаніям-роботодавцям вже зараз необхідно перебудовувати систему управління персоналом, базуючись на нових Z-цінностях [3].

Представники нового покоління привносять велике розмаїття у сферу виробництва, споживання, освіти й культури, що вимагає відповідної варіативності та гнучкості від підприємств, які прагнуть бути конкурентоздатними в найближчому майбутньому.

Для розробки і запровадження дієвих методів управління поколінням Z, компаніям необхідно розуміти наступні психологічні особливості його представників:

-       вони мають якісну освіту, переважно самоосвіту, постійно прагнуть до її покращення;

-       центеніали бажають привнести зміни у світ і мати роботу, яка є соціально корисною;

-       Z-фахівці цінують безпеку, спокій і стабільність;

-       вони звикли до інтердисциплінарного підходу, коли перетинається багато різноманітних напрямків, тому робочі завдання повинні бути цікавими і комплексними [1];

-       центеніали ставлять у пріоритет не володіння інформацією, а вміння її швидко знайти;

-       Z-фахівці здатні до дивергентного мислення (можливість генерації декількох ідей розв'язання однієї задачі) [1];

-       вони швидко сприймають інформацію, проте концентрація їх уваги на одному процесі або предметі є низькою;

-       представники покоління Z є толерантнішими за всі попередні покоління, не розуміють прояву дискримінації за національною, расовою, гендерною або будь-якою іншою ознакою.

Відповідно до дослідження компанії P&G в Україні з визначення професійних інтересів представників покоління Z, сучасні роботодавці повинні забезпечити молодим фахівцям, перш за все, адекватну фінансову винагороду (за відповідями 28% опитаних), зручні умови роботи в офісі (19%) та гнучкий графік з можливістю працювати віддалено (16%). Вони прагнуть потрапити в компанію, де надається повний соціальний пакет, бонуси за роботу, а також оплата за понаднормову працю [2].

Ідеальна робота для Z-фахівців – це психологічний комфорт, цікаві проекти, велика зона відповідальності, можливості кар'єрного зростання та простору дій. Важливою також є загальна атмосфера у колективі та стосунки із керівником, які мають бути не авторитарними, а партнерськими. Покоління Z прагне працювати під керівництвом справжніх лідерів, які дійсно працюють і досягають успіхів, а також чітко розуміють як цілісно організувати робочий процес [4].

 Відповідно до вищезгаданого дослідження, представники нового покоління також ніколи не будуть працювати у соціально безвідповідальних компаніях, які орієнтовані виключно на максимізацію прибутку та ігнорують потреби співробітників, клієнтів і суспільства в цілому [2].

Отже, сучасним роботодавцям важливо глибоко відчувати поколінні тенденції, щоб залучити та втримати прогресивних, талановитих робітників, які допоможуть підприємству досягти значних результатів у нестабільному світі бізнесу.

 

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-12

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки