ЦІННІСТЬ РОЗРОБЛЕННЯ HR-СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Л П Артеменко
  • М М Гогот

Ключові слова:

стратегія, HR-стратегія, корпоративна культура, мотивація

Анотація

Розроблення кадрової стратегії здатне стати імпульсом формування загальної стратегії підприємства, що дозволяє передбачити і мінімізувати господарські ризики. Щоб стати ефективним інструментом підвищення конкурентоспроможності підприємства, кожен етап формування кадрової стратегії повинен бути реалізований в повній мірі. Внаслідок дотримання цієї умови, включаючи принцип безперервності реалізації процесу формування кадрової стратегії, остання буде сприяти збільшенню можливостей компанії [1].
Цінність правильно розробленої HR стратегії: ефективне фокусування енергії, ресурсів; інтеграція процесів; командна робота, націлена на результат; розвиток людей в рамках «правильного» руху компанії; задоволеність результатом, як відмінний елемент мотивації.
Відсутність і нечіткість HR-стратегії може привести до невідповідності HR-фокусування до стадій розвитку компанії: стадія стартапу передбачає лідерство HR в рамках візіонерства і підтримки корпоративного духу; стадія зростання передбачає стандартизацію процесів компанії; стадія зрілості передбачає HR-фокусування на ефективності бізнес-процесів; стадія зниження активності компанії передбачає фокусування HR на оптимізацію штату та управління змінами.
При розробленні HR-стратегії необхідно використовувати наступне (12 P) [2]:
1. Performance - фокусування на КPI і побудова відповідної організаційної і мотиваційної системи, орієнтованої на виконання показників.
2. Profit - акцент на максимізації прибутку, як ключовому результаті будь-якого комерційного бізнесу.
3. Product - квінтесенція продуктової пропозиції для співробітника (Employee Value Proposition).
4. Packaging - комунікація унікальної пропозиції для співробітника.
5. Place - організація комфортних умов для роботи співробітників.
6. Physical Environment - поведінкові маркери, як відображення системи цінностей; HR має виступає еталоном такої корпоративної поведінки.
7-8. Promotion & PR - система внутрішньої комунікації та заходів на підтримку системи цінностей в рамках створеної корпоративної культури.
9. Price - система компенсацій і пільг.
10. People - можливість бути HR People Partner - коучем, психологом, емоційним гігієністом, інтегратором, модератором для людей компанії.
11. Processes - організаційне планування: процеси, політики, HR-цикл: найм і адаптація, навчання і розвиток, оцінка, мотивація.
12. Planet, тобто програми корпоративної соціальної відповідальності і стійкості.
Цінність HR стратегії полягає в корпоративній культурі, що припускає злагоджену командну роботу і відповідну мотивацію, бачення сформоване і узгоджене всередині топ-команди. Також наявність ресурсів (люди, гроші, час), прописаних і зрозумілих бізнес-процесів, системної комунікації (зсередини назовні: спочатку співробітникам, потім клієнтам, потім ринку), підтримки швидких перемог і постійна підтримка керівника. Крім того, варто відзначити інтелект команди: IQ, EQ (емоційний інтелект), AQ (здатність швидко адаптуватися до змін) і VQ (рівень енергії і бажання діяти) [2].
HR стратегія повинна мати зв'язок з місією, баченням, корпоративними цінностями, культурою, стилем управління і іміджем організації. Однак, нова HR стратегія - це початок ряду змін, які необхідно виконати в кадровій діяльності, щоб відповідати обраному стратегічному напрямку.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-12

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки