РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКИХ СТАРТАП ПРОЕКТІВ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ

Автор(и)

  • Т А Павленко
  • І М Манаєнко

Ключові слова:

стартап, розвиток, міжнародний ринок

Анотація

У сучасних умовах підприємництво можна назвати творчою діяльністю людини, яка, створюючи власний проект, шукає нову модель її розвитку. Цей культурний феномен має назву стартап. Враховуючи те, що інноваційні процеси впливають не лише на підприємницьку діяльність, а й на свідомість людини, розглянемо на якому рівні знаходиться український стартап. Метою цієї роботи є аналіз розвитку стартапу в Україні, його вплив на соціум. Простежити місце вітчизняного стартапу на міжнародному ринку, проаналізувати його значимість. Кількість українських стартапів зростає з кожним роком, але по оцінці експертів, до стадії робочого бізнесу досягають лише 5%. В чому причина?  Як стверджує топ менеджмент інвестиційної платформи Startup.Network, що зареєстровано близько 85% стартапів як бізнес з готовим планом реалізації, тобто як звичайне кафе чи ресторан, і лише 15% - по-справжньому є новими інноваційними ідеями. Справжня проблема українських стартапів полягає не в дефіциті талановитих кадрів, а в наявності проблеми в середині держави, а саме фінансової підтримки. Можливо з часом ситуація зміниться на краще, але лише деякі проекти доживають хоча б до стадії переговорів з інвесторами, більшість – залишають це ще на самому початку. [3] Найчастіше керівники проектів не вміють грамотно і стратегічно правильно запустити стартап. Причиною цього є незнання всіх юридичних моментів, недотримання всіх вимог щодо розподілу фінансів, отриманих від інвесторів. В результаті проект не розвивається, або зовсім перестає існувати. Перераховані проблеми є традиційними і відносяться до багатьох країн, але це не припиняє розвиток стартапів. Сервіс Startup Ranking на основі аналізу з  136 країн в світі нарахував близько 90 тис. стартапів і з них 46 тис. належать США, а Україна посіла 43 місце (239 стартапів). [1] Розглянемо перелік стартапів, успіх яких ми можемо спостерігати сьогодні. Monobank має усі шанси виходу на міжнародний ринок. Через те, що усе в банківській сфері не відповідає рівню сучасним технологіям, є можливість даному стартапу досягти глобальних успіхів. Petcube – гаджет для дистанційного нагляду за домашніми тваринами, зібрав понад 250 тис. дол. і досяг глобальних  рівнів розвитку.  Стартувавши з кампанії на Kickstarter, змогла побудувати новий продукт. Щодо проекту Kickstarter, то він зміг проявити себе на японському ринку. За декілька місяців кампанія отримала на 121% більше запитуваної суми, а це близько 70 тис. дол. [4] Станом на 2019 рік українські стартапи знаходять у стані активного розвитку. В листопаді 2018 року було прийнято рішення створити Український фонд розвитку інновацій (інша назва – «Український національний фонд стартапів») . Для видачі грантів, з держбюджету вже виділили 50 млн грн. Щоб отримати грант, страптап має пройти декілька етапів конкурсу, головною умовою якого є реєстрація і перебування в Україні більшої частини команди. Підтримка фонду має велике значення для стартаперів, оскільки буде надаватись не лише фінансова допомога, а й консультації щодо розвитку подальшого проекту Також Україна не обійшлась без підтримки міжнародними інституціями. Компанія Polyteda Cloud перша, яка отримала грантову підтримку від  програми Європейського союзу «Horizon 2020. Інструмент для малого й Середнього Бізнесу» (1,2 млн. євро). Один з найбільших інвесторів Європи Startup Wise Guys за 7 років існування проінвестував 15 молодих компаній України. Це становить майже 15% портфоліо акселератора, в яке входять стартапи 39 країн світу. На початку 2019 року дана програма планує інвестувати до 2 млн євро  в розвиток Saas i Fitech стартапів. [2]  Кількість стартап проектів з кожним роком зростає і стає все більш привабливим для вітчизняних та іноземних інвесторів. Це дає можливість зробити висновок, що значний інноваційний потенціал країни ще проявить себе в майбутньому і підвищить конкурентоспроможність країни.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-12

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів