СТАРТАПИ В СФЕРІ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
стартап, шкільна освіта, стартап-компаніяАнотація
Система освіти — найважливіша підсистема суспільства, що забезпечує збереження та накопичення людського капіталу. Саме людський капітал впливає на розвиток ринку праці, економіки та країни вцілому. Тому інвестиції в нього є безпрограшною справою. Але необхідно звернути увагу на той факт, що формування людського капіталу відбувається під час навчання в школі. Саме в школі формуються ті базові знання та вміння, які визначають подальші варіанти розвитку людського капіталу і потенціал його максимальної реалізації. Статистика свідчить про те, що, підходячи до старших класів, здорових школярів в Україні залишається 3%. У більшості сучасних дітей і підлітків діагностують по 2-3 хронічних захворювання, одним з яких є сколіоз. В зв’язку з цим постають завдання щодо запобігання розвитку цієї хвороби. Існує багато рекомендацій щодо його запобігання, але проблема здоров’я школярів залишається відкритою для нових наукових та практичних розробок. Подане дослідження присвячено впровадженню стартапу «TechBrain». Стартап або стартап-компанія (від англ. Start-up - запускати) — компанія з короткою історією операційної діяльності. Ціль таких компаній є пошук та реалізація моделі масштабування проекту для подальшого продажу компанії або отримання прибутку від операційної діяльності компанії. Як правило, такі компанії створені недавно, знаходяться в стадії розвитку або дослідження перспективних ринків. Нові проекти в галузях високих технологій часто називають «хайтек стартап» [1]. У підтримці стартапів беруть участь університети та бізнес-школи, технопарки, грантові програми, спільноти бізнес-ангелів і фонди, бізнес-інкубатори та акселератори, майданчики для краудфандінга й акціонерного краудфандінга, галузеві конференції та конкурси, професійне співтовариство [2]. Характерною особливістю стартапу є хронічна нестача фінансів і хитке становище фірми на ринку. Щодо ж пропонованого стартап-проекту, то початковим інвестором є автор ідеї Денисов Н., який створив перший прототип та почав практичне тестування продукту на школярах, до яких має доступ. Стосовно самого проекту. Стартап «TechBrain» — це проект, що має ціль створювати та впроваджувати сучасні технології в сферу шкільної освіти. Перший продукт, запропонований «TechBrain» — датчик «TechBottom», який кріпиться на одяг дитини (рекомендовано на одяг в зоні грудей) та фіксує «нульове», «правильне» положення осанки дитини. Його практична призначення полягає в тому, що він сигналізує вчителю та дитині, коли положення спини є неправильним. Таким чином діти, залишаючись більший час в правильній посадці, звикають до контролю положення своєї спини та уникають виникнення сколіозу та погіршення зору. Значимість проекту полягає, перш за все, в його корисності персонально для дітей, які будуть здоровими. Пропонований продукт планується зробити невід’ємною частиною системи «TechClass» як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках. Наступне та основне направлення компанії, вдалий запуск якого можна буде назвати «Magnum Opus», — це проект «SmartClass». Його ціллю є обладнання класів корисними датчиками та камерами, що будуть фіксувати масу даних для аналізу та корегування у процесі навчання дітей, на основні яких буде корегуватися якість і ефективність освітнього процесу. Під час вивчення ринків пов'язаних із шкільною освітою, можна зробити наочний висновок про те, що освітня система більшості пострадянських країн є технологічно відсталою від західних і деяких східних держав. Таку ситуацію можна охарактеризувати, як негативне явище для пострадянських країн, однак для підприємців, що хочуть створити стартап націлений на поліпшення якості навчального процесу загальноосвітніх шкіл — це великі перспективи. В умовах консолідації таких тенденцій, як: зростання кількості різних технологічних продуктів, впровадження технологій в усі сфери життя людини, прагнення людей до знань і самовдосконалення, а також зростання значущості якісного розвитку дітей від 5 до 16 років, — створюються передумови для створення стартапів саме в цій сфері.##submission.downloads##
Опубліковано
2019-04-12
Номер
Розділ
Інноваційно-інвестиційне підприємництво як основа економічного зростання