ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТІВ ОПТИМІЗАЦІЇ ЛОГІСТИКИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ

Автор(и)

  • Олена Миколаївна Савицька Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

Анотація

З метою оптимізації логістики компанії формують та реалізовують наступні проекти оптимізації:

1. Оптимізація системи процесу управління закупками.

2. Оптимізація системи управління запасами. Сутність проекту полягає у зменшенні обсягу запасів до мінімально можливого, який дозволяє якісно обслуговувати клієнтів, враховуючи мінімальний обсяг витрат на постачання та зберігання запасів. За таких умовах зустрічаються основні проблеми: дезінтеграція між системою та підсистемою продажів (маркетингу), що може виражатися у недостатньо ефективній взаємодії співробітників відділу, складності прогнозування результатів логістичної діяльності, а також незадоволеність з боку постачальників. Основним ключовим показником успішності в цьому проекті оптимізації (показником ефективності) – KPI - є рівень середнього значення запасів за місяць в грошовому вираженні.

3. Оптимізація системи планування (планування торгове та виробниче).

4. Оптимізація міжцехових перевезень.

5. Оптимізація постачання матеріально-технічних запасів готової продукції і товарів.

6. Оптимізація складів (централізація складського господарства), сутність якої знайти способи покращення системи управління постійних та операційних витрат на складську обробку товарів. Основна проблема оптимізації: стихійний розвиток складської мережі у зв’язку із таким же самим зростанням компанії; наявність складів (від 3-4 до 6) з різним функціоналом, починається від зберігання до маркування та обслуговування. Основні КРІ: складські витрати на одиницю відпрацьованого вантажу. Основні шляхи оптимізації складської логістики: 1) верхній рівень – ефективність, оборотність, пропускна здатність складів, аутсорсинг, централізація, територіальне розміщення, розвиток складів у регіонах; 2) внутрішній ринок – технологія, конструкція місць зберігання, стелажні системи, техніка, системи управління складською логістикою, автоматизація.

7. Оптимізація розподільчої логістичної мережі. Основна ідея – зробити постійними покупців з кожного розподіленого клієнта за рахунок якісного та своєчасного обслуговування. Основна проблема: побудова 2-3 логістичних ланцюгів у великих містах країни. Основні КРІ: прибуток від продажу продукції клієнтам в регіонах; вартість розподільчої логістики від входу до складу; строк від замовлення до постачання. Основні шляхи оптимізації розподільчої логістичної мережі: розроблення та реалізація стратегії розподілу каналу дистрибуції, роздрібні магазини, аутсорсинг, кількість регіональних оптових або роздрібних складів. Основні напрями: автоматизація управління на підприємстві, оптимізація запасів та плануванням територіального розвитку.

8. Оптимізація постачання до кінцевого клієнта. Основна ідея – надати клієнтам такий рівень сервісу, який забезпечить довгострокове зростання доходів компанії. Основна проблема: стратегія розуміння того, що необхідно зробити з транспортною логістикою, в результаті чого дуже часто змінюється ритм та робота з постачання, компанії намагаються додати водіїв, експедиторів, проводити закупівлю транспортних засобів і все це передається на аутсорсінг. Потім знову наймають водіїв із власним транспортом і т.д. Основні КРІ: питома вага співвідношення транспортних витрат поділити на точність постачання до вартості продукції. Шляхи оптимізації на глобальному рівні: проведення технічно-економічних розрахунків варіантів розвитку постачання (аутсорсинг, власний  паркінг, а також тендери і вибір постачальника транспортно-логістичних послуг).

10. Оптимізація логістичного сервісу. Основна ідея – надати клієнтам такий рівень сервісу, який забезпечить довгострокове зростання компанії. Основна проблема: дезінтеграція обсягів продажу, підрозділів, що підтримують маркетинг та забезпечують логістику. При цьому співробітники, що виконують логістичні функції і знаходяться у відділі продажів, а співробітники маркетингу говорять логістам, що трапилось. Основні КРІ: строк від постачання до постачання (кількість днів); % повного виконання замовлень у визначений період. Шляхи оптимізації: організаційний рівень – розподіл функціоналу підрозділів продажів на фронт- та бек-офіс, перенесення бек-офісної частини в логістику, інтеграція логістичної служби; інформаційний рівень – створення єдиної служби логістики.

11. Оптимізація інформаційно-управлінського контуру логістики.

12. Оптимізація логістики взаємодії з клієнтами, постачальниками та партнерами.

13. Формування архітектури логістичної системи  в умовах оптимізації, сутність якої у проведенні такої послідовності змін у компанії, яка забезпечить впорядкованість і систематичність всіх модулів ERP-системи або іншої системи, а також зміни процесів, які допомагають визначити початок та управління відхиленнями. Шляхи оптимізації: проектний офіс та стратегія планування змін.

14. Оптимізація логістичної системи управління компанією - зробити прозорою та зрозумілою логістику для будь-якого співробітника компанії. Основні проблеми: відсутність, нечіткість, незрозумілість системи управління логістикою. Основні КРІ: підвищення продуктивності праці співробітника у 2-3 рази; ритмічна робота логістичної компанії. Основні шляхи оптимізації: карта процесів компанії; інтеграція структурних підрозділів логістики в структуру компанії.

Біографія автора

Олена Миколаївна Савицька, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

к.е.н., доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-04

Номер

Розділ

Логістика та управління ланцюжками поставок:вітчизняний та закордонний досвід