УПРАВЛІННЯ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИТОРСЬКОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Марія Анатоліївна Ткачук студент Національний технічний університет України «Київський Політехнічний Університет імені Ігоря Сікорського» м. Київ, Україна,

Анотація

В умовах швидкої економічної інтеграції підприємства прагнуть ефективно розвивати процеси доставки товару та вантажу, що в свою чергу дозволяє оптимізувати транспортні витрати, як і у сфері промислового господарства так і у сфері надання послуг. Таким чином, все більше підприємств відокремлюють транспортно-експедиторську діяльність, як окрему складову логістичної системи. Це відбувається з метою підвищення ефективності доставки товару та пошуку найоптимальнішого способу перевезення вантажу. В першу чергу, прагнення до швидкого розвитку транспортно-експедиторської діяльності малих та великих підприємств обумовлений появою великої кількості транспортних компаній, які дають широкий спектр послуг та беруть на себе частку відповідальності за тимчасове збереження вантажу. Цей розвиток бере початок у Німеччині, де в 1872 році вперше з’явилась компанія «ДБ Шенкер», яка працює і до сьогодні та спеціалізується на наданні транспортних послуг з залученням експедиторської діяльності [1, с.15]. Таким чином, компанія задала швидкий темп розвитку даної сфери.

Одна з головних функцій транспортно-експедиторської діяльності є забезпечення ефективного та якісного процесу поставки товару, що відбувається завдяки професіональної роботи експедитора, тому саме цей аспект діяльності логістичної системи визначає рівень розвитку та якість роботи як промислового підприємства так і логістичної компанії. Управління транспортно-експедиторською діяльністю відбувається шляхом оптимізації руху товару, сюди включаються всі основні функції менеджменту, а також:

- розподіл зобов’язань між водіями та експедиторами;

- координація оптимальних шляхів постачання, що виконується своїм автопарком або залученими сторонніми компаніями, які працюють на правах аутсорсингу;

- забезпечення виконання всіх договірних зобов’язань, куди також входять статті про страхування вантажу;

- оперативне втручання в процес поставки при непередбачуваних обставинах, для уникнення затримки вантажу та псування товару.

Ефективність управління транспортно-експедиторською діяльністю можна оцінити за допомогою виділених критеріїв [2, с. 33]:

- максимальна провізна здатність транспорту;

- максимальна гнучкість транспортних шляхів;

- максимально якісне обслуговування транспорту;

- мінімальний час поставки товару;

- мінімальний час товару в дорозі;

- мінімальна кількість несвоєчасних поставок;

- мінімальна втрата товару під час його переміщення.

Таким чином, прийняття найбільш оптимальних управлінських рішень тісно пов’язане з економічним розвитком підприємства, так як включає в себе ряд заходів, що направлені на зменшення витрат та розвитку конкурентоспроможності компанії. Для досягнення таких цілей, управління транспортно-експедиторською діяльністю слід розглядати в першу чергу зі сторони якості даних послуг. Для цього потрібно впроваджувати відповідні системи контролю за виконанням транспортних операцій, що надаються сторонніми компаніями у вигляді програмного забезпечення. В основу таких програм входять такі функції, як контроль та облік всіх матеріальних і нематеріальних потоків, автоматична побудова транспортного шляху з можливістю редагування в реальному часу, аудит та аналіз замовлень, відслідковування транспортного засобу, онлайн підтримка водіїв, формування звітів з використаних ресурсів та ефективності транспортної подорожі.

Отже, управління транспортно-експедиторською діяльністю розглядається з економічних, технічних та організаційних позицій. Підприємства прагнуть впровадити максимальний контроль за виконанням поставок товару, шляхом аналізу витрат на ефективності процесу з різних сторін. Таку змогу надають сторонні компанії, що займаються розробкою спеціального програмного забезпечення. Навіть при віддані функції розподілу товару на аутсорсинг менеджери прагнуть мати можливість втручатись та контролювати цей процес, адже саме від якості обслуговування споживачів залежіть конкурентоздатність підприємства.

 

Науковий керівник: к.е.н., доц. Луценко І.С.

Посилання

Маріанна Енігл. Як австрійські дворяни приєдналися до НСДАП, незважаючи на заборону на в'їзд. // Profil. - 2010. №31, 45-с.

Єремєєва Л. Е. Транспортна логістика: навчальний посібник / Єремєєва Л. Е.; Сикт. лісови. ін-т. - Сиктивкар: СЛІ, 2013. - 260 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Логістика та управління ланцюжками поставок:вітчизняний та закордонний досвід