РОЗРОБЛЕННЯ ЛОГІСТИЧНОЇ СТРАТЕГІЇ НА ПРОМИСЛОВОМУ ПІДПРИЄМСТВІ
Анотація
Сучасною проблемою вітчизняних виробничих підприємств залишається невміння впроваджувати логістичні підходи в діяльність та розробляти логістичну стратегію відповідно до власного логістичного потенціалу. Своєчасно та правильно обраний довгостроковий напрям розвитку логістики, форми та засоби її реалізації є найважливішими інструментами оптимізації ресурсів і зменшення собівартості продукції, підвищення якості логістичного сервісу, підвищення лояльності клієнтів і конкурентоспроможності підприємств.
Під логістичної стратегією підприємства слід розуміти комплекс рішень, планів і заходів, пов'язаних з ефективним управлінням матеріальними потоками.
Компанія може розробити ряд логістичних стратегій для конкретних виробничих ліній, визначених країн або конкретних клієнтів. Ринок постійно змінюється і розвиваються, і це буде впливати на логістику організації.
Успішно реалізована логістична стратегія дуже важлива для підприємств, які хочуть підтримувати рівень обслуговування на найвищому рівні, незважаючи на зміни, які відбуваються на ринку.
Основною ознакою логістичної стратегії має бути цілеспрямованість, а її призначення зводиться до побудови ефективної організації, що має успішно та прогресивно функціонувати, долаючи непередбачені обставини, зростання конкуренції, внутрішні проблеми, здобувати нові позиції на ринку.
Основоположні принципи логістики розподілу широко описані. Однак аналіз в даному напрямку дозволив відзначити відсутність системного підходу до процесу формування стратегії, обґрунтування якого, як методологічну основу для управлінських процесів, зумовлено об'єктивними причинами, що випливають зі зміни характеру середовища функціонування організацій[1].
Для адаптації до гнучкості ринку, компанії повинні розробити і впровадити формальну логістичну стратегію. Це дозволить визначити вплив неминучих змін і зробити організаційні чи функціональні зміни для того, щоб рівень обслуговування не зменшувався.
Особливо актуальний системний підхід в контексті дослідження взаємодії логістики зі стратегіями по управлінській горизонталі (як з іншими областями логістики, так і з іншими функціональними стратегіями, в тому числі маркетингу, виробництва) і вертикалі (конкурентними і корпоративної стратегіями [2]). Рішенням можна вважати формування принципів вибору логістичної стратегії в контексті стратегічного розвитку підприємства.
Процес вибору і реалізації логістичної стратегії перетворюється в інструмент координації взаємодії як функціональних напрямків (виробництва, маркетингу, фінансів), так і стратегій різних рівнів (стратегій зростання і розвитку, конкурентних стратегій). Концентрація уваги на формуванні актуальної логістичної стратегії сприяє значному підвищенню ефективності роботи підприємства, що зумовлює варіанти розвитку організації і є фактором, що формує успіх підприємства на ринку.
Особливістю логістичних стратегій, які можуть бути використані для розвитку українських промислових підприємств, слід вважати наступні: 1)логістична стратегія повинна бути таким же елементом стратегічного планування в бізнесі, як маркетингова, фінансова, виробнича та інші види стратегій; 2) логістична стратегія повинна бути узгоджена з ресурсної базою підприємства і має розглядатися як основа для реалізації інших функціональних стратегій.
Своєчасно і правильно обрана стратегія розвитку логістики є найважливішим інструментом оптимізації ресурсів, зменшення собівартості продукції, підвищення якості логістичного сервісу, підвищення лояльності клієнтів, покращення фінансових показників і конкурентоспроможності підприємств харчової промисловості в довгостроковій перспективі.
Науковий керівник: к.е.н., доц. Малик І.П.
Посилання
Пальчик І.М. Формування логістичних стратегій підприємства у сучасних умовах господарювання [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3575
Рудківський О.А. Логістична стратегія підприємства: проблематика вибору та реалізації [Електронний ресурс].http://eztuir.ztu.edu.ua/8872/1/33.pdf