УПРАВЛІННЯВЗАЄМОВІДНОСИНАМИ МІЖ ПОСТАЧАЛЬНИКАМИ НА ПРИКЛАДІSRM–СИСТЕМИ
Анотація
Ефективне управління взаємовідносинами з постачальниками вимагає аналізу на рівні підприємств того, які види діяльності необхідно здійснювати з кожним постачальником.
SRM – цестратегічний сорсинг, постачання і аналітика для підтримки всебічних рішень по закупкам з позицій вибору постачальника, а також, це скоординована програма дій, розроблена спільно споживачем і постачальником, щоб поліпшити загальні показники функціонування і знизити загальні витрати ланцюга поставок.
Безпосередньою метою SRM є оптимізація та підвищення ефективності процесів пошуку між підприємством і його постачальниками.[1]
Сорсинг - визначає цикл в постачальницької діяльності, що стосується вибору джерела закупівель - ідентифікація, оцінювання та встановлення договірних відносин з оптимальною групою постачальників. Стратегічний сорсинг оптимізує закупівельні можливості підприємства з метою зменшення витрат і термінів доставки товарів і послуг. Угоди в рамках стратегічного сорсингу визначають експертні області для допомоги споживачам у виробленні успішної, довгострокової стратегії постачання і побудови надійних взаємовідносин з постачальниками із застосуванням стандартних умов ІНКОТЕРМС.
Другий крок у циклі постачання – це управління закупівлями. Рішення в цій області повинні усувати вузькі місця, нераціональні втрати грошових коштів і часу в типовій процедурі закупівель. Управління закупівлями має забезпечувати ефективний зв'язок постачальника і споживача, потужну підтримку робочих процесів в закупівлях в режимі онлайн і усувати неконтрактні закупівлі для кращого контролю витрат у всьому циклі постачання. В кінцевому підсумку правильно вибудуване постачання повинно підвищувати віддачу на вкладені в нього інвестиції.[2]
Аналітика та бізнес-інтелект складають третю частину SRM, в складі загальної інформаційної підтримки управління ланцюгами поставок, повинні давати менеджерам із закупівель і фінансовим аналітикам компанії чітку картину всіх показників (KPI), пов'язаних із постачальницької діяльністю і ефективністю роботи постачальників.
При використанні SRM, можна досягти певних позитивних результатів [2]:
- Підвищити конкурентоспроможність компанії-споживача, точність і прозорість інформації про продукції, що закуповується в ланцюзі постачань.
- Забезпечити зручність форматів обміну даними, що стосуються всіх аспектів постачання.
- Встановити, виміряти і управляти стратегіями оптимального сорсингу, за допомогою яких досягаються корпоративні цілі і зменшуються постачальницькі ризики.
- Отримати точний і всеосяжний профіль бази постачальників.
- Розставити пріоритети і консолідувати постачальників на основі факторів, найбільш важливих для конкретного бізнесу.
- Забезпечити відповідність умовам контракту і зменшити нераціональні витрати і втрати.
SRM дозволяє добре розібратися в споживчих вимогах і замовнику, і постачальнику, а також зрозуміти, де можна домогтися економії на витратах, поліпшень і підвищення ступеня задоволення споживачів за рахунок всіх виявлених можливостей, і насамперед встановити відповідальність за отримання цих переваг на операційному рівні і системно заохочувати масштабне і довгострокове осмислення сутності ланцюга поставок.
Посилання
Журнал теоретических и прикладных исследований электронной коммерции: Управление отношениями с поставщиками: пример в контексте здравоохранения - ТобиасМеттлер, Питер Ронер[Електронний ресурс] – Режим доступу: https://scielo.conicyt.cl/
scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-18762009000300006&lng=en&nrm=iso&tlng=en
Сергеев В.И., Эльяшевич И.П. Управление взаимоотношениями с поставщиками [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://lscm.ru/index.php/ru/po-godam/item/808