СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ

Автор(и)

  • Аліна Олександрівна Прокопченко
  • Жанна Михайлівна Жигалкевич канд. екон. наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» м. Київ, Україна,

Анотація

Комунікаційна політика є невід'ємним компонентом управлінської діяльності, що формує та забезпечує ринкову конкурентоспроможність фірми. Маркетингові комунікації активно використовуються як важливий інструмент маркетингу, що складається в доведенні необхідної інформації до споживача.

Виникнення поняття «маркетингові комунікації» співвідноситься з періодом початку орієнтації виробництва на збут. З року в рік спостерігається трансформація маркетингових комунікацій через активний розвиток інформаційних технологій. Позиції сучасних науковців щодо самого визначення поняття маркетингових комунікацій різняться та не є достатньо вичерпними. Так, Ф. Котлер та К. Келер визначають маркетингові комунікації як засоби, за допомогою яких фірми намагаються інформувати, переконувати та нагадувати споживачам про свої товари та торгові марки [1]. Але маркетингові комунікації мають вплив та інформують не тільки споживачів, а й, наприклад, постачальників чи персонал компанії. Тому американські спеціалісти в сфері маркетингу та реклами Дж. Барнета та С. Моріарті вважають, що маркетингові комунікації являють собою процес передачі інформації про товар до цільової аудиторії [2]. Та й зазначеному вбачається за необхідне уточнення: інформація, яку передає компанія, може бути не тільки стосовно товару, а й стосовно бренду, послуги чи заходу.

Європейський маркетолог Ж. Ламбен дуже повно визначив цільову аудиторію маркетингових комунікацій, але його представлення базувалось на односторонній передачі сигналів зі сторони фірми [3]. Суперечливим є те, що насправді відбувається діалог, у якому компанія також отримує зворотну реакцію цільової аудиторії: зміну поведінки чи ставлення. Зазначене дає змогу аналізувати ефективність та успішність діяльності компанії в сфері комунікацій, шляхом співставлення поставлених завдань та цілей з кінцевими чи проміжними результатами.

На сьогоднішній день виділяють чотири основі засоби впливу з яких складається комплекс маркетингових комунікацій – реклама, пропаганда, стимулювання збуту та особистий продаж [3]. Кожен з цих елементів має свої специфічні інструменти. Всі складові комунікаційної системи мають тісний зв'язок між собою і не повинні розглядатися як окремі елементи. Система маркетингових комунікацій — це складна система, що складається з багатьох елементів, процесів та різноманітного їх поєднання, тому потребує системного підходу, який є сучасним інструментом дослідження. До її основних функцій віднесено наступні:

-      інформаційна, що допомагає в прийнятті та реалізації маркетингових рішень;

-      організаційно-управлінська, що забезпечує безперервне управління внутрішніми і зовнішніми зв'язками відповідно до стратегічних і тактичних цілей маркетингу;

-      координуюча, сприяє узгодженості дій і рішень, що приймаються;

-      адаптивна, що забезпечує адекватну реакцію на зміни у зовнішньому і внутрішньому середовищі;

-      контактування, що налагоджує конструктивну взаємодію з контактної аудиторією;

-      мотивації працівників відповідно до маркетингових цілей підприємства;

-      розвитку організаційної культури, що створює нові корпоративні можливості;

-      самопрезентації, яка дозволяє підприємству самовиразитися і самостверджуватися;

-      просування, що забезпечує просування товарів і послуг підприємства на ринку.

Тенденція інтеграції маркетингових комунікацій з іншими елементами комплексу маркетингу є великим проривом. І на сьогоднішній день відомо, що хоч маркетингові комунікації і стосуються просуванню товару на ринку, це не єдина сфера впливу. Маркетингові комунікації охоплюють майже всі види діяльності компанії і повинні бути змодельовані на підприємстві.

 

Посилання

Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент / Ф. Котлер, К.Л. Келер. — 12-е изд. – СПб.: Питер, 2008. – 816 с.

Бернет Дж. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход [Текст]: [пер. с англ. под ред. С.Г.Божук] / Дж.Бернет, С.Мориарти. – СПб: Питер, 2001. – 864 с.

Ламбен Ж. Менеджмент ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг / Ж.Ламбен. – СПб.: Питер, 2007. – 800 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-04

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки