ІНФОРМАЦЯ – ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ КОМУНІКАЦІЇ
Анотація
Наразі такі фактори, як інформація та комунікації відіграють важливу роль у розвитку сучасного бізнесу. Управлінська діяльність ґрунтується в першу чергу на основі інформації, яку можна відобразити у вигляді системи інформаційних взаємодій персоналу організації. Така інформація є управлінською.
Інформація – сукупність необхідних даних та відомостей для здійснення аналізу, контролю, прийняття управлінських рішень, їх ефективного виконання. Інформація є невід'ємною складовою управління організаційними та економічними процесами, та зокрема підприємницькою діяльністю.
Сутність поняття «управлінська інформація» полягає у забезпеченні цілісної системи звітності, що надає кожному окремому рівневі управління «необхідну» кількість інформації у «конкретний» час.
Управлінська робота у більшості випадків є інтелектуальною. Для забезпечення роботи організації, керівник повинен прийняти правильні рішення із серії їх альтернативних варіантів. Рішення — це вибір однієї з альтернатив. Прийняття певного рішення передбачає вибір того, як і що потрібно планувати, організовувати, мотивувати та контролювати (виконання функцій управління).
Ефективність роботи менеджера залежить насамперед від його вміння взаємодіяти з людьми, і від того, як він використовує та отримує інформацію [1, с.41]. Наявність точної інформації — основна вимога розуміння масштабів проблеми та прийняття об'єктивного рішення у межах цієї проблеми. Комунікація є основним способом отримання інформації.
Комунікація — це процес обміну інформацією (передачі інформації) та змістовим значенням між певною кількістю людей.
Якщо комунікації між членами організації не будуть ефективними, то люди не зможуть домовитися про загальну мету своєї діяльності, що є однією з передумов створення та функціонування організації.
У процесі комунікації інформація передається не лише для прийняття розумних та виважених рішень, але й для того, щоб ці рішення могли виконуватись.
Комунікація також важлива і для виконання контролюючої функції. Керівники потребують інформації для того, щоб оцінити цілі організації та вирішити, які коригуючі заходи потрібно застосувати в певних умовах.
До основних каналів інформаційного забезпечення керівника віднесено [2, с.74]:
- Формалізований канал (по якому рухається регламентована інформація з достатнім ступенем достовірності у формі звітів тощо);
- Стихійний канал (по якому величезна кількість найрізноманітніших інформаційних повідомлень надходить некеровано).
Принципами сучасних інформаційних систем визначено наступні:
- повноти інформаційного забезпечення;
- адаптивності до стилю та методів, що використовує керівник;
- агрегування інформації за рівнями управління так, щоб керівники верхніх рівнів могли користуватися інформацією, отриманою з нижніх рівнів;
- зручності для користувачів;
- цілісності, що полягає в безпосередній участі керівників усіх рівнів структури управління в створенні інформаційної системи;
- інформаційної рівноправності.
Отже, через засоби комунікації інформація може передаватися особам, що приймають рішення, а самі рішення — тим, хто буде їх виконувати. Без комунікацій не може існувати організація, без них забезпечення координації діяльності людей стане неможливим. Передача інформації від однієї особи іншій відбувається за допомоги мови або жестів, інформаційних засобів, носіїв інформації, у письмовій формі.
Науковий керівник: к.е.н., доц. Жигалкевич Ж.М.
Посилання
Щекин Г.В. Как эффективно управлять людьми: психология менеджмента : науч.-практич. пособ. / Г.В.Щекин – К. :МАУП, 1999. – 400 с.
Тариавська Н. П. Менеджмент: Теорія та практика: Підручник для вузів / Н.П.Тариавська, P.М.Пушкар – Тернопіль: Карт-бланш, 1997.- 456 с.