ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД РЕІНЖИНІРИНГУ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Динаміка економіки та розвиток підприємництва спрямовують підприємства на інноваційний шлях розвитку та нарощування інноваційного потенціалу. Часто бізнес-процеси сприймаються як необхідний та допоміжний інструмент на шляху до успіху компанії. Проте лише правильно налагоджені бізнес-процеси можуть бути ключовим фактором успішності компанії.
З зарубіжного досвіду рушійною силою інноваційного розвитку є реінжиніринг інноваційної діяльності, як радикальний підхід до всіх процесів на підприємстві.
Реінжиніринг інноваційної діяльності – один з невід'ємних інструментів адаптації, що передбачає фундаментальне переосмислення інноваційних процесів на підприємстві. Це радикальний підхід до їх реорганізації, метою якого є досягнення максимально ефективного використання інноваційних можливостей і потенціалу, поліпшення фінансово-економічних показників і підвищення конкурентних позицій підприємств.
Застосування реінжинірингу інноваційної діяльності має позитивний досвід в зарубіжній практиці. Один з них досвід ВАТ «Мобільні ТелеСистеми» («МТС»).
ВАТ «Мобільні ТелеСистеми» («МТС») – це провідний оператор інтегрованих телекомунікаційних послуг. Компанія знаходиться у постійному пошуку інноваційних рішень, проте у інноваційній діяльності компанії був один гальмівний фактор розвитку – відсутність алгоритму взаємодії структур, що задіяні в бізнес-процесі надання послуг клієнтам.
Компанії, що працюють в телекомунікаційній сфері використовують широке коло незалежних автономних систем для ведення своєї діяльності. Зазвичай експлуатацією однієї такої системи займається окремий відділ. У зв’язку з цим виникають розбіжності. Це в свою чергу викликає ланцюг виникнення ряду проблем, що в кінцевому результаті відображаються на загальних показниках діяльності підприємства та результативності його інноваційної діяльності.
Результатом реінжинірингу інноваційної діяльності компанії ВАТ «МТС» була розробка та впровадження стандарту виконання бізнес-процесів, що дозволила вирішити перераховані вище проблеми [2].
Ще одним прикладом являється досвід компанії «Intel Corporation».
«Intel Corporation» – це найбільша у світі компанія розробник-виробник елементів та пристроїв для персональних комп'ютерів та одне з найбільш інноваційно активних підприємств. Головна конкурентна перевага компанії на ринку телекомунікацій – розмір комп’ютерного елементу. У 2007 році компанія «Intel Corporation» зробила прорив, вийшовши на ринок з транзисторами з нового матеріалу. За цим проривом підприємства стоїть не просто радикальна інновація, як здавалося на перший погляд, а саме інноваційній підхід до бізнес-процесів – реінжиніринг інноваційної діяльності. Було розроблено та впроваджено програму «Тік-Ток», метою якої було утримання лідерства.
Основою програми була орієнтація на три бізнес-процеси підприємства: дослідження, виробництво, збір інформації з ринку. Кожен рік у компанія оголошувався як рік «Тік» або рік «Ток». В роки «Тік» компанія зобов’язувалась впровадити мінімум одну глобальну інновацію у виробничій сфері, тобто виконувати частину програми, спрямовану на ключовий процес виробництва. В роки «Ток» – розробити новий продукт для відділу досліджень, зокрема, нові транзистори та нову архітектуру мікропроцесорів. Щодо третього, ключового для компанії бізнес-процесу, аналізу інформації на ринку, то він став базою для визначення завдань для перших двох. Ця стратегія гарантувала компанії інноваційний розвиток в усіх напрямках та утримання споживачів шляхом відповіді на їх запити [3].
Подані два абсолютно різних приклади успішного реінжинірингу інноваційної діяльності компанії обґрунтовують позитивний вплив на ефективність реорганізації інноваційних бізнес-процесів підприємства. Отже, постає необхідність подальшого дослідження зазначеної проблематики.
Науковий керівник: к.е.н., доц. Жигалкевич Ж.М.
Посилання
Реинжиниринг бизнес-процессов: сущность и методология [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.elitarium.ru/reinzhiniring-biznes-process-kompanija-sotrudniki-rukovodstvo-izmenenija/
Реинжиниринг инновационной деятельности на примере компании ОАО «МТС» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://econ.bobrodobro.ru/100731
Реинжиниринг бизнес-процессов: реальные кейсы [Электронный ресурс]. – Режим доступа:https://blog.bitrix24.ru/reinzhiniring-biznesprotsessov-realnye-keysy/