ЗАСТОСУВАННЯ ОНЛАЙН-МАРКЕТИНГУ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ
Анотація
Основною задачею інноваційного підприємства на стадії активного зростання є підвищення рівнів продажів та вихід на нові ринкові сегменти. Підприємство, що давно займається інноваційною діяльністю та досягло певних успіхів у своїй ніші, має робити експансію на нові країни, індустрії, змінювати розмір або сегмент споживачів.
Як зазначає Д. Мур, підприємства, що вже реалізували свій продукт для інноваторів та ранніх послідовників, для того, щоб перейти на наступний етап та вийти на основні ринки для продажу основним споживачам, ранньої та пізньої більшості (прагматикам), мають «подолати прірву» [1]. Під подоланням прірви мається на увазі створення цілісного продукту, який задовольнить прагматичних покупців, які при прийнятті рішення про купівлю товару чи послуги спираються на пізнаваність бренду, рекомендації навколишнього середовища, чітке розуміння існування конкуренції та основних конкурентних переваг продукту чи послуги. Створивши цілісний продукт, одним з найголовніших видів подальшої діяльності підприємства є його успішна реалізація. Вона можлива за використання онлайн-маркетингу як управлінської технології, що включає в себе не тільки створення процесів онлайн-маркетингу, а й управління метриками та результатами зі сторони керівництва підприємства.
Онлайн-маркетинг, як управлінська технологія, дає змогу керівництву підприємства в режимі реального часу розуміти, на яку аудиторію (в кількості та якості) може розраховувати підприємство та робити одразу робити корегування.
Онлайн-маркетинг охоплює собою практику використання всіх аспектів традиційного маркетингу в Інтернеті, з метою продажу продукту або послуг покупцям та управління взаємозв'язками з ними. При використанні інтернет-маркетингу ціни на товари та послуги будуть нижче, оскільки немає необхідності фізичного присутності.
Впровадження онлайн-маркетингу, що керується за ключовими метриками підприємства (а саме конверсіями онлайн-діяльності підприємства) дає змогу прогнозувати бізнес-результати на середньо-та довгостроковий період часу.
До основних видів онлайн-маркетингу можна віднести:
- контент-маркетинг;
- контекстна рекламу;
- маркетинг електронної пошти;
- оптимізацію сайту для пошукових систем (англ. Search Engine Optimization, SEO);
- просування в соціальних мережах (англ. Social Media Marketing, SMM);
- маркетинг в пошукових системах (англ. Search Engine Marketing, SEM);
- партнерський маркетинг;
- публічні відносини та інші види.
До ключових метрик вимірювання ефективності онлайн-маркетингу відносять:
- конверсії з відвідувача в покупця;
- коефіцієнт залучення клієнта;
- середній час від відвідування сайту до купівлі;
- вартість придбання клієнта.
Слід визнати, що онлайн-маркетинг, що керується на основі ключових метрик зі сторони управлінців підприємства, є сильним інструментом для подолання прірви та виходу на нові ринки у обмежені строки. Він в першу чергу надає користувачеві можливість отримувати інформацію про товари. Стратегія виходу на нові ринки та сегменти покупців із застосуванням онлайн-маркетингу може принести такі позитивні результати:
- передбачуваний потік доходів від реалізації інноваційної продукції;
- можливість масштабування маркетингової діяльності;
- чіткий процес з виходу на нові сегменти та ринки, що дає максимально необхідну кількість інформації для керівництва для регулювання ключових метрик підприємства.
Посилання
Кожушко О., Чуркин И., Агеев А. Интернет-маркетинг и digital-стратегии. Принципы эффективного использования. Новосибирск: РИЦ НГУ, 2015. С. 44.
Geoffrey M. A. Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers. NY : Harper Business Essentials, 2014. 288 p.