РОЗРОБКА БІЗНЕС-МОДЕЛІ СТАРТАП-ПРОЕКТУ (НА ПРИКЛАДІ СТУДЕНТСЬКОГО ПРОЕКТУ “DIGGET”)

Автор(и)

  • Станіслав Олександрович Лютенко
  • Марина Олегівна Кравченко

Анотація

Бізнес-модель проекту можна визначати з різних позицій, розглядаючи її як: набір дій, за допомогою яких створюється цінність за умови використання сприятливих можливостей; систему, яка відображає, які дії виконує компанія, як вона їх виконує і коли; спосіб, за допомогою якого підприємство надає споживачам товари та послуги; ланку ланцюга цінності між ресурсним забезпеченням та економічним результатом; історії, які пояснюють, як працює підприємство; опис того, як організація створює економічні, соціальні та інші цінності. У всіх визначеннях прослідковується єдність думок щодо застосування бізнес-моделей для кращого розуміння шляхів та способів нарощування підприємством цінності, проте різняться точки зору щодо цільового призначення моделювання. Деякі автори зосереджують увагу на процесі створення підприємствами цінності для споживачів та інших ключових зацікавлених сторін, інші пов’язують бізнес-модель із способами нарощування цінності самого підприємства, акцентуючи увагу на отриманні максимальної прибутковості [1].

Наразі нами опрацьовується стартап-проект “Digget”, що передбачає створення мобільного додатку для налаштування маркетингової взаємодії між підприємствами малого та середнього бізнесу та споживачами їх продукції, що, за ідеєю, дозволить першим збільшити свої прибутки за рахунок збільшення кількості споживачів, а другим – забезпечить доступ до якісних та релевантних продуктів та послуг за нижчими цінами. Нижче представлена характеристика структурних блоків бізнес-моделі для кожної цільової аудиторії проекту – підприємств малого та середнього бізнесу та споживачів їх продукції.

Споживачі. Молоді люди віком 16-25 років, переважно жінки, що використовують смартфони, часто відвідують соціальні мережі та шукають вигідні пропозиції для того, щоб зекономити на покупках. Рівень доходу – в середньому 3 тис. грн. на місяць. Проблеми споживачів: низький дохід, нестача часу, необізнаність в можливостях.

Підприємства. Підприємства малого та середнього бізнесу, створені не більше двох років тому, що представляють сегмент роздрібної торгівлі та сфери послуг. Проблеми бізнесу: недостатня кількість клієнтів, низький рівень продаж, вартісна та неефективна реклама, високий рівень конкуренції, відсутність контакту з цільовою аудиторією.

Ціннісна пропозиція для споживачів. Додаток дозволяє споживачам монетизувати користування смартфоном. Це надасть можливість: отримати доступ до нових категорій товарів, забезпечити індивідуальний підбір та різноманіття пропозицій, обізнаність в можливостях, знижки.

Ціннісна пропозиція для підприємств. Додаток забезпечить підприємствам можливість безкоштовного маркетингу та реклами, лояльність клієнтів, пізнаваність продукції, деталізований таргетинг.

Канали збуту. Мобільний додаток, веб-сайт, соціальні мережі «Facebook», «Telegram», «Instagram».

Канали отримання доходу. Основний дохід буде отриманий від комісії у розмірі 5% від суми купівлі продукції підприємств споживачами інші канали: розміщення реклами, підписка, преміум-аккаунти, продаж брендованих ігор.

Ключові ресурси. Люди, які там працюють: маркетолог, спеціаліст із корпоративних зв’язків, розробник та дизайнер.

Ключові види діяльності. Розвиток та просування продукту, створення партнерської бази, технічна та юридична підтримка.

Ключові партнери. Підприємства малого та середнього бізнесу, маркетингові та рекламні агентства, студенти ВНЗ, студентські асоціації.

Структура витрат. Одноразові витрати на технічну та юридичну розробку, постійні – на підтримку, рекламу та заробітну плату співробітникам.

Слід зазначити, що на даний час, в умовах кризи в країні, багато традиційних бізнес моделей втратили свою ефективність і конкурентоспроможність. Саме тому, інноваційні моделі, що дозволять оптимізувати витрати та підвищити ефективність продажів, на сьогодні набувають все більшої актуальності.

 

Посилання

Скриль В. В. Бізнес-моделі підприємства: еволюція та класифікація. Економіка і суспільство. 2016. №7. URL: http://economyandsociety.in.ua/journal/7_ukr/82.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Інноваційно-інвестиційне підприємництво як основа економічного зростання