СУЧАСНІ ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ КОНСАЛТИНГОВОЮ КОМПАНІЄЮ

Автор(и)

  • Олена Володимирівна Виноградова Державний університет телекомунікацій, Україна
  • Наталя Олександрівна Євтушенко Державний університет телекомунікацій, Україна

Анотація

У сучасних умовах господарювання  в нашій країні, розвитку бізнес-взаємодії,орієнтації на світові стандарти менеджменту якості, все більш поширюються та набувають заслуженої популярності послуги консалтингових компаній. Ефективність реалізації консалтингових послуг забезпечується належним ступенем організації консалтингової взаємодії.  Дефініцію «консалтингова взаємодія» пропонується розглядати як професійний комунікативний процес між суб’єктами економічних відносин у комунікативному просторі з приводу вирішення проблемних ситуацій підприємств-замовників консалтингових послуг відповідно до підвищення їх потенційних можливостей (фінансового, інформаційного та інтелектуального потенціалів) в сфері управління, функціонування та розвитку [1]. Ефективність реалізації консалтингової взаємодії залежить від злагодженої організації функціональних підрозділів консалтингової компанії як системи за визначеними бізнес-процесами, що забезпечить раціональне використання її інтелектуальних ресурсів у часі. Базисом для ефективного використання інтелектуальних ресурсів служить система цілепокладання, що забезпечує виконання співвідношення особистісних цілей людського капіталу компанії з системою корпоративних цілей. Погоджуємося з думкою С. МакГі щодо ключових компонентів «кола ефективності» відповідно до особистісного цілепокладання працівників компанії, які потрібно враховувати власникам компанії у процесі функціонування: 1) визначення значущих цілей;2) визначення стратегічно важливих дій;3) планування і виконання стратегічно важливих дій;4) аналіз і оцінка успіху в просуванні до мети[2]. У якості основних структурних компонент інтелектуального капіталупропонується виокремити «консультант-менеджера» та «консультант-експерта» консалтингової компанії. Вважаємо, що за змістовними характеристиками  «консультант-менеджер» - це фахівець, який наділений функціями лідера щодо управління бізнесом та його окремими бізнес-процесами з урахуванням системи цілепокладання у стратегічній перспективі, а «консультант-експерт» - це професіонал за окремим бізнес-процесом, який наділений якостями синтезу та аналізу, раціональної оцінки ситуації, направленої на досягнення цілей, встановлених менеджером. За таких умов досягнення високої продуктивності забезпечується діями консультант-менеджера за «колом ефективності» на корпоративному рівні, а задача консультант-експерта  – реалізація цих дій за чітко визначеними завданнями у рамках своїх повноважень та з урахуванням термінів виконання за «колом ефективності» на особистісному рівні. Одним із сучасних інструментів управління консалтинговими компаніями є Scrum-технологія, яка розглядається як інноваційна, що допомагає команді консультантів виконувати свої обов’язкиіз меншим колом учасників, у стислітерміни, та, як правило, з економією витрат. У такому випадку якість виконаних завдань є більш високою, ніж у повсякденних обставинах [3]. У загальному розумінні Scrum розглядається як технологія ефективного управління командами (функціональними групами), що побудована на принципах Тайм-менеджменту, коли у кожного учасника групи є своя певна роль та строки виконання[4].Суть рекомендованої організації діяльності консалтингової компанії за Scrum-технологією у процесі механізму консалтингової взаємодії в рамках окремих бізнес-процесів полягає у тому, що відбувається формування експертної групи, в яку входять тільки консультант-експерти, під керівництвом консультант-менеджера у випадку внутрішньої консалтингової взаємодії (яка відбувається в всередині консалтингової компанії), тоді як реалізація зовнішньої взаємодії (яка відбувається між консалтинговою компанією та підприємством-замовником) проводиться у межах функціональної групи, в яку входять консультант-експерти та спеціалісти, під керівництвом Scrum-Master (консультант-менеджера). За виконувану роботу відповідає вся функціональна або експертна група, а не індивідуальні її члени.За функціональними обов’язками і консультант-менеджер, і Scrum-Master є представниками менеджменту функціонального рівня компанії. Вони забезпечують якість механізму консалтингової взаємодії завдяки управлінським методикам з менеджменту, тайм-менеджменту та стрес-менеджменту. Основними задачами консультант-менеджера та Scrum-Master є процес постійного моніторингу управлінських завдань для членів своїх груп, що буде допомагати максимізувати ефективність груп, сприяти збільшенню цінності консалтингової послуги (продукту) при раціональному розподілі інтелектуальних ресурсів компанії у процесі формування та реалізації механізму внутрішньої та зовнішньої консалтингової взаємодії з урахуванням чиннику часу.

 

Біографії авторів

Олена Володимирівна Виноградова, Державний університет телекомунікацій

Завідувач кафедри маркетингу

Наталя Олександрівна Євтушенко, Державний університет телекомунікацій

доцент кафедри маркетингу

Посилання

Євтушенко Н.О. Компаративний аналіз поняття «консалтингова взаємодія» / Н.О. Євтушенко // Економіка. Менеджмент. Бізнес. Збірник наукових праць.- Київ : ДУТ, 2017. - № 1(19).- С.42-50.

МакГи С.Тайм-менеджмент с помощью Microsoft Outlook, 2007 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.booksgid.com/business/738-tajjm-menedzhment-s-pomoshhju-microsoft.html

Scrum (development) [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://en.wikipedia.org/wiki/Scrum_(development)

Scrum. Революционный метод управления проектами / ДжеффСазерленд: Манн, Иванов и Фербер. – Москва: 2016. – с.25.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-23

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки