ПРОБЛЕМА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ З ІНОЗЕМНИМИ АНАЛОГАМИ

Автор(и)

  • Каріна Вячеславівна Чорна Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна
  • Вікторія Валеріївна Чорній Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна

Анотація

 

Проблема конкурентоспроможності українських товаровиробників на ринку набуває все більшої популярності. Зараз, коли Україна налагоджує тісні взаємозв’язки з країнами у всьому світі, на наших полицях з’явились імпортовані товари, які за своєю якістю набагато перевищують вітчизняні. Уряд країни приділяє увагу цій проблемі на рівні, недостатньому для її вирішення.

Так, з наукових установ, що розробляють метрологічне забезпечення виробництва, в Україні з вісімнадцяти, які функціонували у Радянському Союзі, залишилось тільки дві [1, с. 132]. В країні постійно погіршується економічна ситуація, через це підприємцям щодалі складніше вдається залишитись «на плаву». Вони не готові розвиватись, витрачати додаткові кошти та оновлювати обладнання або впроваджувати новітні технології. Вони, як правило, нехтують якістю продукції та екологічними наслідками з метою отримання мінімального прибутку.

На жаль, зараз відсутня система, що зможе контролювати якість виготовлених товарів та послуг. Саме тому наша продукція досить часто не відповідає європейським та міжнародним стандартам. Серед напрямків підвищення конкурентоспроможності виділяють якість продукції, ціну та сервіс [2, с. 12].

На мою думку, підвищити якість продукції можна шляхом використання більш якісної сировини, впровадження інновацій в підприємницьку діяльність, прямування до стандартизації.

Щоб знизити ціни на товари, слід впроваджувати ресурсозаощаджувальні технології, розробляти стратегії більш раціонального використання наявних ресурсів та сировини. Також слід постійно розширювати асортимент товарів, освоювати нові ринки збуту та підвищувати ефективність підприємства.

І, нарешті, щоб підвищити рівень сервісу, потрібно постійно шукати нових кваліфікованих спеціалістів, надавати гарантії та дотримуватись їх, прагнути створити найбільш привабливий та зручний метод покупки товарів.

Необхідно популяризувати необхідність маркування своєї продукції та отримання підприємством міжнародних сертифікатів якості, тоді вони стануть гідними конкурентами для іноземних аналогів. Саме держава в даному випадку повинна втрутитись у підприємницький сектор. Важливо наблизити чинне законодавство України до міжнародного рівня та підвищити роль стандартів ISO 9000. Якщо дотримуватись всіх цих правил, наша продукція надалі зможе не тільки вдало конкурувати на вітчизняному ринку, а й гідно представити себе на міжнародному.

Зараз, на жаль, при застосуванні цих стандартів в Україні, частіше за все не отримаєш бажаного результату. Причинами чого є: впровадження ISO 9000 формально, лише з метою сертифікації; відсутність у стандарті конкретних вимог щодо функціонування системи управління якістю [3, c. 204].

Підсумовуючи, варто зазначити, що проблема конкурентоспроможності вимагає негайного втручання з боку держави та зсередини кожного окремого підприємства. Для цього треба створити та впровадити необхідні умови, як: обов’язкова сертифікація продукції, покращення економічної ситуації в країні, антимонопольна політика, створення гідних умов існування для малого та середнього бізнесу, тощо.

Самим виробникам, також, слід впроваджувати інноваційні ідеї у своє підприємство, налагоджувати контакт з конкурентами, постійно оновлювати устаткування та шукати кваліфікованих спеціалістів.

Україна має всі передумови для підвищення власного рейтингу у світовій економіці, варто лише змінити вектор підприємницької діяльності з кількості на якість.

            

Посилання

Лісовська Л. С. До проблеми забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємств України / Л. С. Лісовська // Вісник національного університету «Львівська політехніка». – 2001. – №417: Менеджмент та підприємництво і Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – С. 131 – 136.

Малюта Л.Я. Забезпечення якості продукції – необхідна умова підвищення конкурентоспроможності підприємства та його продукції в сучасному ринковому просторі / Л.Я. Малюта // Економіка, фінанси, право. – 2008. – №9. – С. 11-14.

Тюленева Ю. В., Кобцов Н. В. Проблеми забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств та шляхи їх підвищення / Ю. В. Тюленєва, Н. В. Кобцов // Сучасні проблеми економіки та підприємництво. – 2014. – №13. – С. 202-205.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-04

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів