Теоретичний аспект ведення міжнародного бізнесу

Автор(и)

  • Дар'я Золотарьова
  • Вікторія Чорній

Анотація

В умовах стрімкого зростання інтеграційних процесів постає питання про забезпечення ефективного функціонування національного господарства. Підтримка зв’язків з провідними країнами світу сприяє покращенню економіки країни в цілому та розширює кордони для успішного ведення міжнародного бізнесу. Визначивши характер зовнішньоекономічних відносин та встановивши цільові ринки співпраці, виникає практична проблема вибору організаційної форми ведення міжнародної діяльності. Отже, метою мого дослідження є визначення сутності поняття міжнародного бізнесу, виокремлення головних причин ведення зовнішньоекономічної діяльності та наведення можливих форм досягнення цієї співпраці.

Глобальний етап інтеграції економічних систем, безпосередньо пов’язано з багатоплановим процесом інтернаціоналізації, який представляє собою процес розширення та поглиблення світогосподарських зв’язків завдяки підвищенню мобільності факторів і результатів виробництва (макрорівень) та залучення фірми до міжнародних операцій (мікрорівень) [2, с.9]. Варто зазначити, що процес глобалізації тісно переплітається з розвитком науково-технічного прогресу та рівнем доступу до інформації.

Міжнародний бізнес являє собою здійснення економічно-самостійної, іноді ризикованої, підприємницької співпраці з іншими країнами для збільшення прибутків власного підприємства або для соціального ефекту. Інтеграція в світовий ринок передбачає можливість наслідування головних іноземних тенденцій успішного ведення бізнесу. Однак, на утримання міжнародних зв’язків впливають наступні складові: валютний курс, місце розташування, тарифні бар’єри, складності входження на макрорівень, політичні конфлікти, тощо.

Зауважимо, що конкретні вигоди міжнародного бізнесу пов’язані з отриманням більшого прибутку з урахуванням таких факторів:

– доступ до зарубіжних ринків робочої сили (ціна, кваліфікація);

– вихід до родовищ корисних копалин і джерел сировини;

– прагнення нових ринків збуту;

– збільшення обсягів виробництва й зниження собівартості виробів (ефект масштабу та крива досвіду);

– зменшення валютних ризиків [1].

Із динамічним розвитком глобальних тенденцій відчувається помітна зміна видів міжнародного бізнесу від простих (міжнародна торгівля) до складних (міжнародні корпорації з прямими іноземними інвестиціями). Існують також й інші форми міжнародного бізнесу: експорт, ліцензування, франчайзинг, управлінські контракти, проекти “під ключ”, підрядне виробництво та прямі іноземні інвестиції. Обираючи відповідну форму міжнародного бізнесу, фірма аналізує сильні та слабкі сторони світового ринку, дає характеристику потенційним можливостям та загрозам співпраці з іноземними суб’єктами господарювання. Також даний вибір залежить від рівня можливого ризику та ступеня очікуваної прибутковості.

Отже, міжнародний бізнес є об’єктивною складовою формування зовнішньоекономічних зв’язків. Ведення міжнародного бізнесу сприяє впровадженню світових інформаційних технологій та запозиченню іноземного досвіду використання ефективних стратегій, чим сприяє виходу економіки певної країни на новий рівень розвитку.

 

 

Посилання

Гуцалюк О. М. Розвиток міжнародного бізнесу в контексті міжнародного менеджменту / О. М. Гуцалюк, В. А. Череватенко. // Економіка та підприємництво. – 2015. – №6. – С. 9.

Лук’яненко Д.Г. Глобальна економіка ХХІ століття: людський вимір: монографія / Д. Г. Лук’яненко, А. М. Поручник, А. М. Колот та ін. – К: КНЕУ, 2008. – 420 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів