ДИСТРИБ’ЮЦІЯ ЯК ВИД ПРИВІЛЕЙОВАНОГО ЗБУТУ В МІЖНАРОДНІЙ ТОРГІВЛІ

Автор(и)

  • Veronika Matvieieva
  • Viktoriia Chornii

Анотація

Перенесення промислового виробництва на схід Азійського континенту є світовим трендом. Не секрет, що велика індустрія є тягарем для довкілля. Скорочення промислового виробництва є, безперечно, більш кардинальним розв’язанням цих проблем, ніж стрімке зростання частки природоохоронних технологій в основних фондах, яке створює природі лише відносне полегшення. Крім того, створення промислових потужностей є вкрай витратним і довготривалим процесом [1]. Тобто мова йде про деіндустріалізацію. Логічно виникає питання, як слід забезпечити продуктивне функціонування бізнесу в умовах таких глобальних світових змін? Все це і багато інших факторів логічно підводять нас до питання торгівлі через посередників, зокрема дистриб’юції  (від англ. distribute) – розподіл, збут.

Участь посередників передусім звільняє виробників від реалізації товарів, підвищує оперативність збуту і за рахунок зниження витрат обігу підвищує прибутковість зовнішньоекономічних операцій. До того ж зазвичай спеціалізовані посередники оперативніше реагують на зміни ринкової кон'юнктури, що також підвищує ефективність торгівлі [2,с.76] І найголовніше – такий вид ведення бізнесу дозволить забезпечити розповсюдження певного товару навіть за відсутності виробничих потужностей безпосередньо у місці збуту. А це лише верхівка усіх переваг, які надає дистриб’юція.

Дистриб'юторські договори використовуються для ефективного просування товарів від постачальників до кінцевих споживачів через неконкуруючих суб'єктів господарювання. Цей договір укладається з метою дотриматися балансу інтересів виробника (постачальника) і покупця (імпортера-дистриб'ютора). Дистриб'ютори придбавають товар у виробника і перепродують його на певній території (у країні або її частині) на певних умовах, тобто займаються оптовою торгівлею (хоча допустимі і прямі продажі кінцевим споживачам).

Отже, детальніше розглянемо переваги продажів за допомогою дистриб'юторів: 1)потенціал збуту товарів. Завдяки багаторічному досвіду роботи торгових компаній у створенні ефективних і міцних відносин з кінцевим споживачем дистриб'юторська мережа має дійсно величезний збутовий потенціал. Адже якщо виробник вирішить вибудувати свою власну мережу збуту - він неодмінно зіткнеться з жорсткою конкуренцією між іншими учасниками ринку. І ні до чого іншого крім як до величезних матеріальних втрат це не призведе; 2) сервіс. Компанії-дистриб'ютори можуть запропонувати споживачеві значно якісніший і різноманітніший сервіс, адаптований конкретно під його бажання і потреби. Виробник же, в свою чергу, не має такої кількості ресурсів як дистриб'ютор і намагається дотримуватися жорстких стандартів, які зовсім незручні для споживача; 3) логістика. Мережі дистриб'юторів значно оперативніше і якісніше організовують логістичні рішення для своїх клієнтів на відміну від виробників. А це значить що продукція буде доставлена до кінцевого споживача в потрібні терміни в необхідних обсягах. Таким чином існує можливість створювати оперативний запас товару на складах; 4) широка географія. Єдиним способом ефективно і оперативно розширити межі поставок і з'явитися на регіональних ринках є дистрибуція; 5) зниження цінового тиску. Правильна, продумана дистриб'юторська мережа усуває ціновий тиск на виробника. Все очевидно, чим ширше охоплення ринку - тим менше цінових конфліктів з компаніями-конкурентами[3].

Висновок: Дистрибуція сьогодні є передовим сучасним ефективним способом зв'язати виробника з кінцевим споживачем. Використання цієї мережі здатне вирішити безліч проблем бізнесу. Це зручно не тільки виробникам продукції, але і її споживачам. Якщо ви щось виробляєте - у вас є 2 шляхи для продажу: напряму або через дистриб'юторів. Звичайно, перший варіант теж має місце бути, особливо у високотехнологічних і високоприбуткових галузях. Але для більшості сегментів нашого ринку більш відповідним є другий варіант. Добре складений дистриб'юторський процес є ефективним механізмом міжнародної торгівлі. Він вигідний як постачальникові, який працює у цьому випадку з обмеженим числом покупців із перевіреною діловою репутацією, так і дистриб'юторові, який має підтримку від постачальника і водночас достатньо самостійний, щоб будувати свою збутову мережу з мінімальними витратами й отримувати максимальний прибуток від перепродажу товарів.

 

Посилання

Деіндустріалізація: національне самогубство по-українськи – Режим доступу: http://universum.lviv.ua/magazines/universum/2015/3/vitk.html

Міжнародна економіка [текст] : навч. посіб. / За ред. Г. Е. Гронтковської /Г. Е. Гронтковська, О. І. Ряба, А. М. Венцурик, О. І. Красновська. – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 384 с.

Офіційний сайт логістичної компанії "АКРІС ЛОГІСТИК" – Режим доступу: http://acris.com.ua/ua/stati/chto-takoe-distributsiya-i-eyo-preimuschestva

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів