УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОЮ ПОЗИЦІЄЮ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Станіслав Салоїд Старший викладач кафедри менеджменту Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0002-3294-2671
  • Владислав Собко Студент УІ-71мп,

Анотація

Інтенсивність конкуренції та значима кількість зарубіжних виробників на ринку особливо гостро ставлять питання про вдосконалення діяльності підприємства і розробці стратегічних напрямків його розвитку. Це призводить до необхідності постійного відстеження конкурентної позиції підприємства в ринковому середовищі. Конкурентна позиція підприємства відображає рівень його конкурентоспроможності. Тому, оцінка конкурентної позиції підприємства є одним з найважливіших факторів його успішності.

Підприємство, прагнучи до збереження та захисту своїх конкурентних позицій, повинно вміти не тільки закріпитися на ринку і розширити свій вплив на нові ніші без зменшення раніше завойованої частини ринку, а й зацікавити споживача певними новинками.

Інновації, нові ідеї часто виявляються більш цінними в порівнянні з традиційними ресурсами бізнесу, такими як фінанси, устаткування, робоча сила тощо. Створення товару (послуги), який за рахунок своєї інноваційності матиме конкурентну перевагу, починається з визначення відповідного нововведення, яке втілюється в бізнес-ідею [1].

Процес освоєння нової продукції характеризується певними особливостями, які впливають на конкурентоспроможність підприємства. Існуючі дослідження процесу освоєння нової продукції визначають ці особливості наступним чином: невизначеність отримання кінцевих результатів, надмірність споживаних ресурсів, наявність втрат і невиробничих витрат. Негативний вплив зазначених особливостей процесу освоєння нової продукції на конкурентоспроможність підприємства підсилюється за збільшених масштабів освоєння та неточних результатів прогнозування попиту на нову продукцію або взагалі за відсутності таких [2].

Випускаючи новий товар на ринок, підприємство повинно вжити заходів по зменшенню ризику щодо схвалення товару різними групами споживачів. З існуючого досвіду виведення новинок на ринок, від 30 до 70℅ товарів-новинок мають негативний результат. Причин комерційного провалу нових товарів може бути багато. Основними є висока ціна новинки, непродумане планування, невдалий вибір моменту виводу новинки на ринок, слабка стратегія позиціонування товару тощо. Продукт може містити багато технічних новинок та водночас не мати ринкової новизни, оскільки задовольняє ті самі потреби і має те саме коло споживачів [3].

Ще один погрожуючий момент, з появою конкурентоспроможного товару-новинки, крім конкурентної переваги, з'являється і конкурентна загроза з боку зовнішнього оточення. Так, численні конкуренти направлять свої конкурентні сили на створення товару-аналогу. Отже, при прийнятті рішення щодо оновлення товарного асортименту та розробки нового товару головну увагу слід приділяти не тільки виробничим проблемам (хоча вони вагомі), а прогнозуванню попиту, тобто прогнозуванню потреб.

Таким чином, конкурентна поведінка, що зорієнтована на інновації, є змаганням між підприємцями за більш вигідні умови виробництва та збуту продукції, за можливість отримання найбільшого прибутку за допомоги створення і введення на ринок нових товарів і послуг для виробничого і споживчого секторів. Виробники, досягнувши конкурентних переваг, можуть утримувати їх лише за допомогою постійного вдосконалення, оскільки практично будь-яке досягнення можна повторити – конкуренти відразу ж і обов'язково обійдуть будь-якого виробника, який припинить вдосконалення і впровадження інновацій. Тобто пріоритетним для забезпечення економічного розвитку є наявність, використання та утримання протягом тривалого періоду стійких інноваційних конкурентних переваг, які мають характерні риси: цінність для споживачів, особливість чи унікальність, складність для дублювання конкурентами тощо.

 

 

Посилання

Купцов М. М. Инновации как основа конкурентоспособности предприятия / М.М. Коваленко // Стратегия и тактика предприятия. – 2007. – №5(5). – С. 85-92.

А. Ліманскі Сутність і види продуктових інновацій у стратегії підприємства / А.Ліманскі // Маркетинг співпраці. – 2006. – №28. – С.13-15, с 361-363.

Деркачова В.В. Вплив інноваційної діяльності на конкурентоспроможність аграрних підприємств / Деркачова В.В. // Економіка. – 2011. – № 128. – С. 44-46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-04

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки