ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МІЖНАРОДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Надія Мацько

Анотація

Важливою стороною функціонування підприємства є реалізація міжнародної діяльності, оскільки вона дозволяє розширити сегмент споживачів та збільшити прибутки компанії, проте зовнішньоекономічна діяльність вимагає розробки відповідної стратегії управління, оскільки є більш ризикованою, а також врахування багатьох факторів не тільки в рамках компанії та країни, в якій вона функціонує, а й тих, що впливають на діяльність іноземних підприємств-партнерів. Особливої актуальності набуває аналіз проблем, пов'язаних з виявленням і цілеспрямованим формуванням ефективної моделі управління ЗЕД українських підприємств, так як вдосконалення механізму прийняття управлінських рішень є неодмінною умовою підвищення результативності такої діяльності.

Підвищення ефективності діяльності підприємства досягається застосуванням певних методів управління, які визначаються на основі стратегії і орієнтуються на такі провідні принципи [1]:

  • прагнення збільшити прибутковість;
  • поліпшення та модернізація продуктивних сил;
  • подолання браку виробничих ресурсів;
  • бажання розподілу ризиків і витрат між партнерами;
  • збільшення життєвого циклу продукту.

Організаційно-економічний механізм – це сукупність практичних заходів, засобів та важелів організаційного та економічного характеру, методів управління та управлінських рішень, які дозволяють досягти цілей з найбільшою ефективністю..

На сьогоднішній день для українських компаній створені такі умови для реалізації міжнародної діяльності: вони в змозі самостійно розробляти форми та методи ЗЕД, а також самостійно формують стратегію розвитку підприємства, цінову та інші політики. Завдяки цьому вони можуть скористатися інвестиціями, новими технологіями та отримувати користь від здійснення зовнішньої торгівлі [1]. Але в той же час є чинники, які гальмують розвиток міжнародної діяльності, найбільш важливим з яких є:

  • відсутність чіткого, стабільного механізму державного регулювання ЗЕД та недосконалість договірно-правового механізму торговельних відносин з іноземними партнерами;
  • бажання швидкої віддачі, шляхом продажу товарів, які не потребують особливих зусиль, спрямованих на просування;
  • відмінність структур управління у різних країнах;
  • недостача інформації для українських підприємців з бізнесу, фінансів та правових умов праці на закордонних ринках [2].

Задля вдосконалення зовнішньоекономічної діяльності українських компаній необхідно:

  • впровадження заходів щодо підтримки зовнішньоекономічної діяльності держави, зокрема економічні стимули виробників за підвищення рівня якості продукції;
  • модернізація виробництва;
  • розвиток зовнішнього маркетингу та розробка нових видів продукції;
  • створення ефективної зовнішньоторговельної стратегії;
  • пошук найефективнішого варіанту використання ресурсів для досягнення цілей компанії;
  • прогнозування зміни факторів для внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства.

Отже, в ролі організаційно-економічного механізму вдосконалення міжнародної діяльності підприємства можна розглянути сукупність важелів економічного та організаційного характеру, проаналізувати вплив зовнішніх та внутрішніх чинників на результати такої діяльності та визначити шляхи для її покращення.

 

Науковий керівник: к.е.н., ст.викл., Кузнєцова К.О.

Посилання

Анікіна М.Ю. Організаційно-економічні аспекти здійснення зовнішньоекономічної діяльності на підприємствах України/ М.Ю. Анікіна // Сучасні підходи до управління підприємством : Збірник тез доповідей VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 28 квітня 2016 р. – К: Вид-во «Політехніка», 2016. – 104 с.

Козак, Ю. Г. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: навч. посібн. / Ю. Г. Козак, H. С. Логвинова, І. Ю. Сіваченко. — 2-ге вид. — К.: Центр навчальної літератури, 2006. — 792 с.

Чумікова, Т. І. Організаційно-економічні аспекти підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства / Т. І. Чумікова // Підвищення ефективності діяльності підприємств харчової та переробної галузей АПК : матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конф., 19-20 листопада 2014 р. : тези доп. - К.: НУХТ, 2015. – С. 320-322.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів