БЕНЕФІЦІАРНА ПРОГРАМА ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ: ДОСВІД США
Анотація
Мотивація та приваблива бенефіціарна програма для працівників є ключовим фактором успіху та ефективності компанії. Європейські країни та США аналізували інтереси працівників майже століття тому і продовжують невпинно досліджувати та вдосконалювати бенефіціарну систему для кожного з працівників. Більшість роботодавців зобов'язані надавати обов'язкові пільги, такі як внески на соціальне забезпечення, страхування компенсацій працівникам та страхування від безробіття, більшість інших видів є добровільними та визначаються роботодавцем. Чим більша компанія, і чим більше людей в ній працює, тим важче відстежити мотивацію роботи кожного окремого працівника. Звичайно, ідеальної бенефіціарної програми немає, оскільки в нестандартній мотивації дуже важливий особистісний підхід до кожного співробітника та визначення особливостей сформованого колективу. Бенефіціарна cистема повинна виступати в ролі інструменту набору персоналу, що забезпечує фінансовий захист працівників та їх сімей у разі захворювання, втрати працездатності, смерті чи безробіття, також, сприятиме позитивному моральному стану працівників та підтримці продуктивності компанії в цілому, додає престижності компанії та поваги до роботодавця.
Вибір та розробка бенефіціарної програми для працівників є критичними складовими загальних компенсаційних витрат для роботодавця. У деяких випадках така бенефіціарна програма складає 40% або більше загальних компенсаційних витрат [1]. Завдяки інвестиціям роботодавця та важливості переваг для працівників, програма повинна мати план продуманих вигод, які відповідають як потребам працівників, так і роботодавцям. Креативна мотивація допоможе вирішити ряд проблем, які мають велике значення для роботодавців, такі як: залучення до роботи «бажаних», кращих кандидатів з ринку праці; утримання цінних працівників, не допустити їх міграції до конкурентів, а також підвищення продуктивності праці, не жертвуючи на це багато сил і фінансів. Матеріальні виплати, заробітня плата є на кожному підприємстві, але для того щоб вирішити поставленні задачі роботодавця необхідно розробити найбільш привабливу бенефіціарну систему для працівників, що буде значно відрізнятися від компаній-конкурентів, а також пропонувати щось більше, ніж стандартний набір «подяк» за роботу. Основні етапи перед початком розробки бенефіціарної програми такі:
- оцінка поточних переваг компанії для працівників та переваг, які являються найважливішими для співробітників – проаналізувати, які потрібні поліпшення, впровадження нових вигод (безкоштовні обіди; транспортні перевезення працівників);
- вибір переваг, які чітко формулюють цілі та завдання програми компанії;
- включити переваги, які передбаченні законодавством (охорону здоров'я та безпека працівників; страхування життя; пенсійний план);
- виділити спільні переваги для всієї організації та проаналізувати переваги для окремих працівників, які мають іншу специфіку роботи (гнучкий, дистанційний режим роботи);
- провести бенчмаркінг та включити унікальні переваги, які будуть відрізняти підприємство від конкурентів (програми відшкодування витрат на навчання; субсидії по догляду за дитиною; роздрібні знижки; юридичне страхування; бонусні плани та спортивні програми) [2].
Більшість бізнес-лідерів надають необхідні переваги, галузеві стандарти та перелік додаткових переваг, які працівники можуть самі вибирати. Часто ці додаткові переваги є ризикованими та вимагають від працівника сплатити більшу премію, але такі вигоди забезпечують явне підвищення продуктивності праці та ефективності організації.
Посилання
Malik Sharrieff How to Create Effective Employee Benefit Programs [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://smallbusiness.chron.com/create-effective-employee-benefit-programs-1172.html
Mohanta G.C. Designing and planning employee benefit program // Business, Economy & Finance – 2012. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.slideshare.net/GaurangaMohanta/designing-and-planning-employee-benefit-program