ПІДВИЩЕННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Автор(и)

  • Ліна Петрівна Артеменко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine
  • Ірина Анатоліївна Отрох Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine

Анотація

В українській економіці відбуваються процеси євроінтеграції, що спричиняють модернізацію економіки для подолання технологічної відсталості, залучення іноземних інвестицій, створення нових робочих місць. Проте, Україна може зіштовхнутися з низкою перешкод на шляху до успіху, оскільки більшість українських товарів не відповідають європейським стандартам. Саме тому, виникає нагальна необхідність пошуку шляхів підвищення міжнародної конкурентоспроможності вітчизняних підприємств. З метою підвищення міжнародної конкурентоспроможності підприємств особлива увага повинна бути надана вирішенню наступних завдань:

- поліпшення нормативно-правової бази розвитку та вдосконалення конкурентного середовища;

- проведення оцінки конкурентоспроможності підприємства на основі системного аналізу та нормування відповідних показників;

- розвиток споживчого попиту на продукцію і послуги шляхом введення прогресивних стандартів якості, розповсюдження достовірної інформації про товари і послуги;

- стимулювання підприємств до проведення глобальної стратегії щодо перспектив розвитку, підвищення ефективності, конкурентоспроможності і розширення експорту;

- при здійсненні оцінки міжнародної конкурентоспроможності необхідно враховувати причини кількісних та якісних змін діяльності підприємства задля забезпечення можливості прийняття управлінських рішень [1, 35-37].

Важливими шляхами підвищення міжнародної конкурентоспроможності українських підприємств на сучасному етапі є: створення іміджу підприємства «справедливих» цін за рахунок відповідності ціни і якості; збільшення асортименту продукції, яка випускається; виконання основних вимог збутової логістики; поліпшення кадрового потенціалу та управлінської структури; вдосконалення проектування, використання найсучасніших техніки і технології, вхідний контроль якості сировини, матеріалів і комплектуючих, поліпшення стандартизації; детальне вивчення потреб ринку; наявність конкурентоспроможних вітчизняних постачальників [ 2, с. 57].

Підвищенню конкурентоспроможності продукції фармацевтичних підприємств України сприятимуть такі системні рішення, що мають прийматися на державному рівні у сфері розвитку фармацевтичного ринку: обмеження свободи формування цін на фармацевтичну продукцію; ступінь конкурентоспроможності на ринку, який має підвищуватися за рахунок: демонополізації галузі; правового регулювання (антимонопольного законодавства); зміни форм власності, в тому числі шляхом приватизації; стимулювання створення нових суб'єктів ринку шляхом застосування відповідної фінансової політики; кількісні фінансові показники, які мають сприяти укріпленню економічної рівноваги, зростанню виробництва фармацевтичної продукції, пожвавленню інвестиційного попиту [3].

Також підприємствам потрібно впроваджувати логістичну систему, оскільки вона відіграє важливу роль у підвищенні конкурентоспроможності та дозволяє підвищити їх стійкість на міжнародній арені. Застосування логістики приводить до зниження витрат: щодо виконання замовлень, витрат на їх обробку, перевезення та складування вантажів, управління запасами пакування та інше [4].

Отже, для динамічного розвитку українських підприємств в умовах євроінтеграції необхідно комплексно підходити до системного аналізу оцінки та підвищення міжнародної конкурентоспроможності, впровадити нову логістичну систему та спрямувати заходи на збільшення асортименту продукції, вдосконалення проектування та контролю якості сировини. Важливою є також підтримка уряду: поліпшення нормативно-правової бази розвитку та стимулювання підприємств до підвищення ефективності та розширення експорту, завдяки чому українські підприємства зможуть бути сильними конкурентами на світовій арені.

 

Посилання

Літвінова Ю. О. Проблеми забезпечення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах / Ю. О. Літвінова // Управління розвитком. – 2012. – № 9. – С. 35–37.

Жаліло Я. А., Базилюк Я. Б., Белінська Я. В. Конкурентоспроможність економіки України в умовах глобалізації – Київ: Національний інститут стратегічних досліджень, 2005. – 388 с.

Бердар М. Стратегії конкурентоспроможності продукції підприємств фармацевтичної галузі України / М. Бердар // Теоретичні та прикладні питання економіки. – 2014. – №1 (28) – С. 347-358.

Новицька К.В., Короленко Н.В. Проблеми підвищення міжнародної конкурентоспроможності підприємств україни в умовах глобалізації / К. В. Новицька, Н. В. Короленко // Житомирський державний технологічний університет – Режим доступу: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/09/342.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-23

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів