Переваги застосування інтернет-комунікацій на підприємстві

Автор(и)

  • Марина Олегівна Кравченко КПІ імені І. Сікорського, Україна
  • Дмитро Олегович Grinkevych

Анотація

За останні два десятиліття Інтернет як форма медіа-комунікації почав посідати найважливіше місце у просуванні продукції та послуг вітчизняних підприємств на ринку. Загалом медіа-комунікації поділяються на телевізійну рекламу, радіо-рекламу, рекламу у пресі, зовнішню та внутрішню рекламу, транзитну рекламу та інтернет-рекламу. З окреслених методів комунікації Інтернет надає відносно більше можливостей, ніж інші, більш традиційні методи. Зокрема, інтернет-реклама є найбільш ефективним способом сфокусованого впливу на цільову аудиторію як за ціною, так і за діапазоном охоплення. Така реклама була створена у 1990-их роках, але до середини 2000-их не мала пріоритету серед рекламодавців. Технічне забезпечення та комп’ютерна грамотність населення надали змогу активно використовувати цей вид комунікацій при просуванні продукції та послуг компаній сьогодні.

Інтернет-реклама характеризується декількома особливостями, які притаманні виключно цьому виду комунікацій [1]:

1. Інтерактивність. Ця риса дозволяє споживачам контактувати між собою, обирати найбільш актуальні та цікаві для себе джерела інформації і, відповідно, рекламу. Ця інтерактивність дозволяє користувачам одразу дізнатись більше про продукцію, яка рекламується та замовити її.

2. Цільова аудиторія. В розвинутих країнах найбільша частина населення має доступ до інтернету і тому проводить там більше часу, будучи найбільш залученими до отримуваної інформації. Для користування інтернетом потрібен не лише доступ, а і певні навики, що робить відповідну аудиторію більш привабливою для підприємців та рекламодавців.

3. Таргетинг. Механізм направленої реклами дозволяє мінімізувати витрати на нецільову аудиторію та фокусуватися на потрібних споживачах завдяки оцінці їх інтересів та інших параметрів. Аудиторію можна оцінювати за територіально-географічним охватом, часом показу, соціально-демографічним станом, технічними характеристиками та за кількістю показів реклами.

4. Медіа вимірювання. Саме інтернет-комунікації є найбільш інтерактивними та дозволяють отримувати зворотній зв'язок від потенційних споживачів у найкоротший час та з найбільшою точністю. Це дозволяє аналізувати рекламні кампанії, акції та окремі рекламні банери за різними показниками. Такий аналіз в результаті підвищує ефективність майбутніх комунікацій зі споживачами.

Більшість параметрів інтернет-комунікацій недоступні при використанні інших видів реклами, що надає безперечні переваги при оцінці ефективності. Усі інші види реклами не дають змоги рахувати кожного залученого споживача з певного джерела розміщення та оцінювати їх поведінку при контакті.

За статистикою порталу «Statista» витрати на інтернет-рекламу у Центральній та Східній Європі в період з 2014 по 2016 рік збільшились з 13,53 до 14,38 мільярдів доларів [2]. При цьому рівень довіри споживачів до різних видів інтернет-реклами в період з 2011 до 2015 року збільшився в світі в середньому на більше ніж 10%, тоді як рівень довіри до телевізійної реклами зріс лише на 7%, до зовнішньої реклами – на 3%, а до друкованих видань – взагалі впав на 3% [3]. Ці статистичні дані вказують на те, що темпи зросту звичайних видів медіа-реклами зменшуються, а інтернет-реклама, набуваючи широкого розповсюдження, стає беззаперечним лідером.

На сьогодні найбільш розповсюдженими є такі види інтернет-реклами: пошукова оптимізація (англ. – Search Engine Optimization, SEO), контекстна, медійна, вірусна, соціальна реклама та розсилка електронною поштою. На думку фахівців-практиків, для того, щоб реклами в Інтернеті була найбільш дієвою та ефективною для конкретної компанії, необхідно діяти комплексно по всіх напрямках, застосовуючи різні її види.

Біографія автора

Марина Олегівна Кравченко, КПІ імені І. Сікорського

доцент, к.е.н.

Посилання

Інтернет-реклама. Індустрія реклами: Информационно-справочный портал. URL: http://adindustry.ru/internet-advertising.

Advertising spending in Central and Eastern Europe from 2014 to 2020. Statista : The Statistics Portal. URL: https://www.statista.com/statistics/238035/advertising-spending-in-eastern-europe.

Consumer trust in advertising worldwide from 2007 to 2015. Statista : The Statistics Portal. URL: https://www.statista.com/statistics/222698/consumer-trust-in-different-types-of-advertising.

Реклама в интернете: виды и особенности. Webcom Performance. URL: https://www.promo-webcom.by/analytics/internet-advert/3944-reklama-v-internete-vidyi-i.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки