ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ЛОГІСТИЧНИМИ ПРОЦЕСАМИ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ КРИЗИ
Анотація
В умовах трансформаційної економіки України виникає невідкладна потреба всебічної перебудови і удосконалення діяльності підприємств, конкурентоспроможність яких у значній мірі залежить від якості управління логістичними процесами.
Сучасні умови функціонування підприємств вимагають швидкого реагування на зміни у ринковому середовищі та бізнес-процесах усередині компанії. Управління логістичними процесами на підприємстві, як і будь-якими іншими, включає в себе прийняття управлінських рішень на основі внутрішньої та зовнішньої інформації, яка грає невід’ємну роль у подальшому розвитку.
Сьогоденні ринкові умови змушують вітчизняні підприємства вирішувати проблеми ефективного управління логістичними процесами пов’язані з умовами невизначеності зовнішнього оточення та ризики, які вона створює. Також великий вплив мають помилки та прорахунки в управлінні матеріальними та супутніми потоками, та невірна оцінка ринкових умов, які зменшують ефективність здійснення логістичних процесів [1,c.63-64].
Саме по собі управління являє собою складний процес, який має організаційний, економічний, функціональний, та соціальний аспекти. Основні функції, які виконує управління у виробничому процесі заключаються у організації, плануванні, контролю діяльності людей, підвищення їх ініціативи та творчого підходу, кий потрібен для вирішення завдань, спрямованих на досягнення спільної мети.
Логістичні процеси тісно пов'язані з функціонуванням піприємства, вони не формують самостійну сферу діяльності, але повинні підкорятися основним цілям підприємства й забезпечувати їх досягнення. Логістичні процеси на підприємстві видкривають багато можливостей для раціоналізації затрат у різних ланках ланцюга.
Низька ефективність наших підприємств також значно знижує їх конкурентоспроможність. Для покращення показників на підприємствах необхідно застосовувати більш новітні/іноваційні принципи управління логістичними процесами, які забезпечать підвищення вищезазначених показників.
Грамотнее управління логістичними процесами призводить до зниження логістичних витрат й веде до росту фінансових показників. Тому специфіка управління логістичними процесами на підприємстві заключається не тільки у створенні розподільних логістичних систем, а й у постійному контролі за витратами, які будуть затрачені на їх обслуговування.
Щоб знизити можливі ризики які можуть бути викликані відсутністю сертифікації послуг, недостатньо кваліфікованими кадрами, демпінгом цін також важливою складовою стає управління якістю логістичних процесів. Менеджери наголошують на необхідності формування економічних відносин, пов’язаних з управлінням та плануванням процесів логістики, які відбуваються завдяки адаптивності підприємств до зовнішнього середовища [2].
Виходячи з усього вищезазначеного можна сказати, що механізм управління логістичними процесам на підприємствах спрямований на підвищення ефективності їх діяльності, шляхом удосконалення організації. Саме така схема дій допоможе забезпечити умови, які дозволять отримати кращі економічні результати в сучасних умовах.
Удосконалення управління логістичними процесами передбачає:
- використання вимог логістичного сервісу, та логістики цілому;
- приклад успіху зарубіжних країн;
- побудова інтегрованої системи управління логістичними процесами згідно з міжнародними стандартами;
- використання сучасних логістичних концепцій;
Отже, при подальшому розвитку інноваційних методів управління логістичними процесами на підприємствах необхідно враховувати основні фактори, такі як невід’ємна роль інформаційних технологій, потреба впровадження стандартів якості логістичних послуг, а також використання інтеграційних підходів, що значно знижує витрати упродовж всього логістичного ланцюга від виробника до споживача.
Науковий керівник: к.е.н.,доц.кафедри Шкробот М.В.
Посилання
Короленко Н.В. Управління якістю логістичних процесів на підприємствах: інтегральна парадигма / Н. В. Короленко / Ефективна економіка. – 2013. — №11.
Руденко Г. Р. Аналіз логістичних послуг в Україні. / Г. Р. Руденко // − Бизнес-информ. − 2011. − № 8. С. 63− 64.