ОСНОВНІ ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ АУТСОРСИНГУ
Ключові слова:
Основні недоліки та переваги аутсорсингуАнотація
Використовувати чужі ресурси замість втрати власних, знизити вартість послуг, тим самим збільшити свою конкурентоспроможність та просто приділити більше часу удосконаленню основної діяльності та оптимізації профільних бізнес-процесів, замість того, щоб відволікатися на допоміжні, але достатньо часо- та фiнансово-затратні процедури, – підприємець може досягти цих бажаних цілей, використовуючи «аутсорсинг».
Головна мета аутсорсингу зводиться до того, щоб зосередити всі ресурси на тому виді діяльності, який є основним для організації, і передати інші підтримуючі або суміжні функції більш вузькогалузевому партнерові [1, с.187].
Доцільним є розгляд основних переваг та недоліків аутсорсингу, адже у будь-якій діяльності є як свої «плюси» так і «мінуси», омріяні «безпеки» та небажані «ризики».
Передоручення зовнішнім партнерам функцій одного або декількох підрозділів ланцюга цінності має ряд стратегічних переваг:
- уможливлює отримання комплектуючих, напівфабрикатів, послуг вищої якості і частіше за все, дешевших;
- поліпшує інноваційні можливості компанії за рахунок партнерства з постачальниками світового рівня;
- дозволяє зосередитися на тих операціях, які ефективно виконуються силами компанії, і тих, які бажано зберегти під власним контролем;
- надає можливість перерозподілу ресурсів, які використовувалися для здійснення певних видів діяльності, чи інвестувати їх в опору основного бізнесу;
- створює можливість скорочення допоміжного штату працівників та залучення спеціалістів з високою кваліфікацією для здійснення основної діяльності;
- сприяє більш якісному виконанню важливих функцій спеціалізованими підприємствами;
- гарантує надійність послуг, що надаються аутсорсером, за рахунок поєднання спеціалізації і досвіду, тим самим зменшує ризики підприємства [2, с. 115].
Проте, незважаючи на велику кількість вказаних переваг, компанія ризикує вивести за межі контролю стратегічно важливі види діяльності і втратити частину власних ресурсів, можливостей та прибутку.
Тому необхідно звертати увагу на велику кількість так званих «але..», притаманних аутсорсингу:
- висока вірогідність втрати конфіденційної інформації, особливо якщо замовник послуг - велика компанія;
- зниження оперативності отримання інформації, необхідної для прийняття управлiнських рiшень;
- зниження швидкості реагування та прийняття рішень у форс-мажорних ситуаціях;
- можливість втрати контролю за деякими видами діяльності, які в сукупності з основним видом, забезпечували підприємству успіх на споживчому ринку та приносили високу дохідність;
- підприємство-аутсорсер також може збанкрутувати, тоді замовник змушений буде скористатися послугами нового аутсорсера, а це призведе до додаткових витрат [3];
- відсутність контролю над діяльністю підприємства або фахівців, які надають послуги з аутсорсингу;
- недоопрацьованість законодавчої бази та методології регулювання ринку аутсорсингу.
Отже, після проведення дослідження, можна зробити висновок, що аутсорсингу притаманний характер невизначеності, тому підприємствам, які зацікавленні у його впровадженні, слід зробити детальний прорахунок затрат, оцінити власні сили, обов’язково звернути увагу на репутацію та рейтинг потенційного партнера-аутсорсера та зробити правильний вибір.
Посилання
Анікін Б.А. Аутсорсинг: створення високоефективних і конкурентоспроможних організацій: Навч. посібник / За ред. Б.А. Анікіна. - М.: Инфра -М, 2008. — 187 с.
Лігоненко Л. О. Аутсорсинг як інструмент оптимізації та підвищення ефективності бізнесу / Л. О. Лігоненко, Ю. Ю. Фролова // Актуальні проблеми економіки. - 2005. - № 6. - С. 115-125.
Фоміна О. А. Аутсорсингові ризики в Україні. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://rusmet.ru/promnews/show/61331/