ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСІВ ДЛЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОШУКУ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ
Анотація
У сучасному бізнес-середовищі дії недобросовісних партнерів можуть справляти великий вплив на виконання зобов'язань. Для впевненості в надійності партнерів по бізнесу слід володіти достовірною інформацією, а тривале партнерство вимагатиме проведення постійної бізнес-розвідки контрагентів та їх оточення. Збір інформації та її аналіз дозволить оцінювати ризики, визначати потенціальні та фактичні витрати або вигоди від таких відносин.
Працюючи з великими обсягами інформації, доступної в мережі Інтернет, виникає проблема оброблення зібраних даних та скорочення часу на таке оброблення. В сучасному світі існує велика кількість сервісів, які можна ефективно застосувати для пошуку можливих закордонних партнерів, проте, які є невідомими багатьом вітчизняним підприємствам.
Підприємства, що використовує різноманіття інформації, доступної в Інтернеті, мають можливість застосовувати аналітичні сервіси моніторингу потенційних партнерів. Наприклад, такий сервіс як Google Alerts дає можливість відстеження згадок про потенційного бізнес-партнера в мережі. Даний сервіс дозволяє налаштувати отримання повідомлень та їх частоту про події, до яких було залучено потенціального зарубіжного партнера. Принцип роботи полягає в тому, що сервіс сортує результати з перших 20 сторінок пошуку Google за відповідними ключовими словами та надсилає повідомлення за результатами такого сортування. Дане розширення дозволяє не лише слідкувати за репутацією потенціального партнера, але й дозволяє здійснювати управління власною репутацією та слідкувати за конкурентами [1].
Також, існує низка альтернатив, такі як Mention та Talkwalker, які є вдосконаленими аналогами Google Alerts щодо роботи з моніторингу інтернет-ресурсів [2]. Наприклад, Talkwalker дозволяє задати певні критерії пошуку згадувань: є можливість відфільтрувати всю інформацію за типом платформи: форуми, соціальні мережі, стрічки новин тощо. Додатково задаються фільтри за країнами, мовами, датою згадування та емоційним забарвленням згадувань (позитивні, нейтральні, негативні). Результати зібраних даних представляються у графічному вигляді, візуально відображаючи динаміку пізнаваності бренду за певний проміжок часу тощо. Застосування зазначених сервісів дозволяє підприємствам заощадити час та інші ресурси на моніторинг потенціальних та існуючих партнерів, сконцентруватись та спрямувати діяльність в інші пріоритетні сфери діяльності.
Досить часто, ключем до пошуку ділового партнера є розповсюдження інформації про свій бізнес максимально можливій кількості людей. Адже, досить часто ділові взаємовідносини складаються за рекомендаціями чи відгуками. Важливу роль у поширенні інформації відіграють професійні соціальні мережі. Наприклад, LinkedIn, який є соціальною мережею, що об’єднує представників бізнесу з 200 країн та дозволяє здійснювати пошук нових партнерів через систему Інтернет-рекомендацій.
Важливим джерелом пошуку інформації щодо надійності бізнес-партнера можуть стати державні служби країни, в якій розташоване дане підприємство. Наприклад, для перевірки надійності ділового партнера можна застосувати пошук у базі даних державної фіскальної служби України, вказавши код ЄДРПОУ або юридичну назву підприємства [3]. За допомогою електронного податкового сервісу будь-який бажаючий може, в режимі онлайн і не витрачаючи на це час, перевірити стан діяльності будь-якого платника податку, який в майбутньому може стати його потенціальним бізнес-партнером, зокрема, щодо сумлінності сплати ним податків до бюджету.
Таким чином, моніторинг інформації щодо потенціальних партнерів є важливим елементом процесу організації зовнішньоекономічної діяльності підприємства для визначення можливих ризиків для запобігання та уникнення в майбутньому фінансових і репутаційних втрат. Крім того, застосування наведених сервісів дозволить заощадити значні кошти від можливих втрат та раціонально використовувати зібрану інформацію.
Посилання
Website performance monitoring platform [Елетронний ресурс] / Режим доступу: http://www.monitis.com/blog/using-google-alerts-to-find-opportunities-in-your-marketplace/
Веб сайт Marketing Partners, Inc. [Елетронний ресурс] / Режим доступу: https://www.marketing-partners.com/conversations2/5-ways-to-research-your-potential-customers
Офіційний сайт Державної фіскальної служби України [Елетронний ресурс] / Режим доступу: http://sfs.gov.ua/businesspartner