ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ: КЛІЄНТООРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Тетяна Володимирівна Бигар НТУУ "КПІ ім. І. Сікорського", Україна
  • Ольга Володимирівна Гук НТУУ "КПІ ім. І. Сікорського", Україна

Анотація

В основному, впровадження інновацій асоціюється зі створенням нового продукту чи поступовим вдосконаленням вже існуючих продуктів. Проте такий момент, як сервісні інновації, як правило залишаються непомітними. Взаємодія зі споживачами є одним із ключових та рушійних факторів впровадження самого продукту, адже саме ця інновація не буде конкурентоздатна на ринку, якщо стратегія просування не орієнтована на клієнта.

В сучасних ринкових умовах клієнтоорієнтований підхід стає основою для отримання прибутку, а налагоджені відносини та довготривала взаємодія зі споживачами та партнерами стають основою інноваційного розвитку організацій. Однією з характерних ознак організації майбутнього є активна роль клієнта. Це актуально саме для компаній, які розробляють продукти, що орієнтовані на активне використання споживачами [1].

Клієнтоорієнтований підхід означає, що саме клієнти, а не тільки організації, визначають прогрес у способах і методах діяльності та розповсюдженні розробленого інноваційного продукту. У найближчому майбутньому українським підприємствам для забезпечення конкурентоспроможності потрібні будуть не лише технологічні та інформаційні інновації націлені на підвищення ефективності їх операційної діяльності, а й технології, здатні забезпечити високий рівень адаптації до нових потреб споживачів. Саме клієнти, а не тільки інноваційні підприємства, визначатимуть прогрес у способах і методах дистрибуції нових продуктів.

Необхідна активна взаємодія з клієнтами, перехід від продукторієнтованої до клієнтоорієнтованої моделі ведення бізнесу. На теперішній час більшість нових чи інноваційних компаній орієнтуються на впровадження систем управління ефективністю, що базуються на клієнтоорінтованому підході, оптимальному використанні фінансових, людських, та матеріальних ресурсів. Їх можна охарактеризувати як інструменти підвищення ефективності стратегічної діяльності підприємств, до яких відносять реінжиніринг бізнес-процесів і процесне управління, аутсорсинг, систему управління якістю.

На теперішній час уже є розроблена модель «relationship-oriented». В даному випадку «якісний продукт» також потрібен і грає важливу роль, проте побудова з клієнтом стійких і довгострокових відносин, що ґрунтуються на розумінні потреб клієнта, наданні йому якісного продукту, виходить на перший план [2]. В конкурентній боротьбі зможе виграти той, хто буде будувати з клієнтом більш міцні і довгострокові відносини, тобто завоює його лояльність. Компанії часто сприймають даний підхід, як невиправданий інструмент маркетингу та зациклюються на розробці продукту. Проте на сьогодні важливо максимально повно аналізувати всі сфери, які впливатимуть на кожну наступну стадію життєвого циклу проекту.

Інноваційно орієнтовані компанії мають обов’язково передбачити в своїй організаційній структурі можливості використання такого інструменту як клієнтоорієнтоване управління, адже це надає можливості ведення ефективного і конкурентоспроможного бізнесу. Основним фактором, який це забезпечує є можливість позитивно впливати на клієнтів, реагуючи на їхні потреби в реальному часі і здійснюючи підтримку, що сприяє підвищенню лояльності клієнтів через залучення їх до взаємодії.

Отже, еволюція у поведінці споживачів та підходах до ведення бізнесу, нові технології і боротьба за нових клієнтів свідчать про зміцнення позицій нових компаній, що створюють інноваційні продукти. В таких компаній з`являється можливість отримання конкурентних переваг, підвищення ефективності завдяки стратегії надання клієнтам найбільш привабливого продукту шляхом впровадження фінансових і технологічних інновацій.

Посилання

Годин С. Разрешительный маркетинг. Как из незнакомца сделать друга и превратить его в покупателя. М. : Альпина Паблишер, 2012. 235 с

Челенков А., Сонина Т. Клиентоориентированный подход в маркетинге взаимоотношений. Маркетинг. 2012. № 1(122). С. 115–121.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-23

Номер

Розділ

Інноваційно-інвестиційне підприємництво як основа економічного зростання