Шляхи удосконалення експортних операцій підприємства

Автор(и)

  • Ганна Михайлівна Дергачова
  • Катерина Максимівна Бесараб

Анотація

Експортна діяльність – це вагома складова господарської активності підприємства. Здійснення експортних операцій є суттєвою умовою для покращення якості продукції, збільшення обсягів виробництва, розширення ринків збуту

Проблеми удосконалення експортних операцій досліджували такі вчені-економісти, як: Янковський Е.А., Островський Л.Е., Казанцев С.К., Макогон Ю.В., Кравченко В.А., Кравцова В.В, Новицький В.Е. та інші. Казанцев С.К. стверджує, що найкращим способом удосконалення експортних операцій є страхування від валютних ризиків, адже саме цей фактор спричиняє значні фінансові втрати. Правильно встановлені умови страхування зможуть поліпшити загальний стан проведення зовнішньоекономічних операцій [1, с. 203].

Ефективність організації експортних операцій залежить від функціонування підприємства в цілому. Так організація експортних операцій залежить від кваліфікації менеджера з продажу, обраної маркетингової політики, діяльності агентів з пошуку ринків збуту, якості продукції, ціни продукції, витрат на організацію експортних операцій [2].

При здійсненні експортних операцій необхідно чітко окреслити маркетингову політику та дотримуватися її. Основним параметром є визначення ціни, адже саме вона акумулює в собі рівень успіху підприємства, що знаходить своє вираження в обсягах продажів та розмірі прибутку від реалізації продукції. Переорієнтація на маркетинговий підхід до процесу ціноутворення дає можливість підприємствам з об'єктивних позицій підійти до формування цін на продукцію, чітко визначитися стосовно ефективного напряму цінової політики та забезпечити прибуткову діяльність. Такі ціни орієнтують підприємства на всебічне розкриття їхніх можливостей при реалізації продукції на вітчизняному й зарубіжному ринках [3].

Необхідно пам’ятати, що існує протиріччя інтересів експортера та імпортера. Експортер зацікавлений продати свій товар за якомога вищою ціною, а імпортер придбати за нижчою. Тому, щоб підвищити ефективність експортних операцій слід ретельно дослідити ціни на продукцію, що пропонують інші експортери та скоригувати свою ціну до такого рівня, який би задовольнив обидві сторони.

Важливою є діяльність агентів з пошуку ринків збуту. При виборі агента потрібно зважати на його професійні якості та досвід роботи в даній сфері, адже лише висококваліфікований фахівець зможе відшукати можливості для проникнення на нові ринки збуту та досягти домовленостей з партнерами.

Пошук шляхів мінімізації витрат на організацію та здійснення експортних операцій є основним на шляху до їх удосконалення. Перш за все, експортер має запропонувати здійснення експортної операції на вигідних для себе умовах, та зазначити це все в договорі, але попередньо досягти згоди між імпортером. Від встановлених умов, за якими будуть здійснюватися експортні операції залежить які витрати понесе кожна із сторін угоди. Вигідними умовами для експортера є такі, коли всі витрати стосовно транспортування, навантаження, розвантаження, розмитнення та інших формальностей понесла імпортуючи сторона. Тому експортер повинен наполягати на умовах які б задовольняли його інтереси та мінімізували витрати на здійснення експортних операцій.

Отже, можливі шляхи удосконалення організації та підвищення ефективності експортних операцій підприємства характеризуються необхідністю поліпшення роботи із застосовування засобів страхування валютних ризиків, чітко окресленої маркетингової політики, пошуку більш вигідних постачальників та необхідністю укладання контрактів з більш вигідними умовами постачання.

Посилання

Губіна М. І. Організація експортно-імпортних операцій на підприємстві та шляхи її удосконалення/ М.І Губіна// Вісник Хмельницького національного університету. – 2009. - №5. – С. 202 – 204.

Вічевич А.М., Максимець О.В. Аналіз зовнішньоекономічної діяльності. Навч. посібник. – Львів: Афіша, 2004. – 140 с.

Корнєв В.Л., Корецький М. Х., Дацій О. І. Маркетингова цінова політика. Навчальний посібник.- К.: Центр учбової літератури, 2007., 200 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів