АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ АЛЬТЕРНАТИВНИХ ВАРІАНТІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ АГРАРНОЇ ГАЛУЗІ ТА ЇХ ВПЛИВ СТРАТЕГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ

Автор(и)

  • Юлія Костянтинівна Плетньова аспірантка кафедри "Економіка і підприємництво",

Анотація

Забезпечення високих темпів розвитку та прибутковості підприємств аграрної галузі в умовах конкуренції обумовлене такими аспектами їх діяльності як: скорочення витрат або  збільшення ціни реалізації. Скорочення витрат може забезпечитись новим більш високотехнологічним обладнанням, впровадженням інновацій, використанням альтернативних методів вирощування, закупкою альтернативних видів добрив та ЗЗР, тощо. Збільшення ціни є пріоритетною задачею для менеджменту підприємства. Так її збільшення можливе за рахунок покращення якості продукції, за рахунок заключення контрактів у періоди пікових цін, тощо.

Прорахунок вигідності продажів у певний період часу створює підприємству альтернативні можливості підвищити свій доход, та у той же час збільшує витрати на зберігання та очищення. Але формування стратегії діяльності у даному секторі економіки та прорахунок альтернативних «сценаріїв» діяльності щодо визначення стратегічного потенціалу підприємства не є можливим без посилення управління процесом.

Таблиця 1

Аналіз переваг та недоліків типових «сценаріїв реалізації продукції» на підприємствах аграрної галузі [сформовано автором]

Переваги

Недоліки

Виробництво - продаж

- реалізація всього обсягу зерна;

- відсутність витрат на зберігання та очищення;

- реалізація за середньоринковою ціною;

- можливість отримання одразу після періоду збирання врожаю «живих грошей», розрахуватись з кредиторами та використати нерозподілений прибуток на розвиток бізнесу;

- оновлення насінницього фонду за рахунок закупки нового насіння з високою якістю.

- втрати грошей за рахунок продажу не по максимально можливим цінам;

- продаж нечищеного зерна, що призводить до втрат на ціні;

- необхідність закупити весь насінницький фонд, що призводить до зростання витрат на насіння приблизно в 3 рази.

Виробництво-Власні потреби-Продаж

- реалізація всього обсягу зерна за вирахування власних потреб;

- реалізація за середньоринковою ціною;

- можливість забезпечити себе насінням та знизити витрати за його закупку;

- можливість виплатити оренду пайщикам зерном;

- втрати грошей за рахунок продажу не по максимально можливим цінам;

- продаж нечищеного зерна, що призводить до втрат на ціні чи очищення та зберігання зерна певний час, що призводить до зростання витрат.

Виробництво – Власні потреби - Зберігання – продаж

- реалізація всього обсягу зерна за вирахування власних потреб;

- реалізація всього обсягу зерна за піковими цінами;

- можливість забезпечити себе насінням та знизити витрати за його закупку;

- можливість виплатити оренду пайщикам зерном;

- можливість забезпечити себе грошима під врожай наступного року.

- високі витрати на зберігання зерна та його очищення;

- ризики втрати якості при зберіганні зерна;

- тісне співробітництво відділів бюджетування, закупівель та продажів;

- необхідність створення графіку продажів та максимально близьке його виконання для забезпечення наявності у підприємства грошових коштів для своєї операційної діяльності.

Отже, сучасні процеси глобалізації та трансформаційні перетворення в економічних системах держав дозволили підприємствам усіх галузей вийти на новий рівень функціонування. Розглядаючи аграрну галузь варто зазначити, що процес виробництва сільськогосподарської продукції перестав бути стандартизованим. Одним з перспективних напрямів підвищення ефективності функціонування є розгляд альтернативних сценаріїв реалізації продукції для максимізації рентабельності продуктів та підприємства в цілому.

 

Посилання

Іновації в АПК [Електронний ресурс]/ Український проект бізнес розвитку плодоовочівництва. – Київ. – 2017. - Режим доступу: https://uhbdp.org/ua/news/innovatsiji-v-apk/1306-it-innovatsii-v-ahro-biznesi-8-kliuchovykh-napriamkiv-pro-iaki-vam-varto-diznatys

Рудь В. В. Формування доданої вартості підприємств м’ясопереробної галузі / В. В. Рудь // Агросвіт. – 2015. - №11. – С.69-73

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-04

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки