ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ЮРИДИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Борис Заплотинський Київський інститут інтелектуальної власності та права Національного університету “Одеська юридична академія”, Україна

Ключові слова:

управління якістю, менеджмент якості, системи менеджменту якості, управління якістю юридичних послуг

Анотація

Метою доповіді є надання рекомендацій щодо впровадження і вдосконалення управління якістю (УЯ) на основі стандарту ISO 9001 в юридичній діяльності. У вітчизняній літературі публікацій на цю важливу тему на даний час дуже мало.

У доповіді розглядається історія розвитку УЯ (менеджменту якості) і робиться висновок, що на сьогодні таке управління є одним з найбільш ефективних підходів для вирішення економічних і соціальних проблем в нашій країні [1]. Подальше вдосконалення управління якістю повинно спиратися, з одного боку, на масове впровадження і сертифікацію систем менеджменту якості (СМЯ) організацій на основі міжнародного стандарту ISO 9001 і досягнення конкурентоспроможних параметрів юридичних послуг (кінцевої продукції), з іншого боку, на нове ставлення до персоналу юридичної компанії, а саме: керівник повинен бути зразком для наслідування кожен день; мотивація щодо ефективності професійної діяльності (матеріальна і нематеріальна) повинна бути збалансованою для всіх співробітників компанії; почуття, що колектив компанії є соціально значущою частиною українського суспільства, сприяє поліпшенню якості юридичних послуг більше, ніж гроші, які такого результату в сфері якості послуг досягти не можуть; довіра до персоналу збільшує продуктивність праці до шести разів; керівництво юридичних компаній має ставити співробітників в центр уваги з одночасним переосмисленням свого ділового образу (іміджу) і стилю менеджменту, започатковуючи  нові моделі лідерства [2].

 Слід зазначити, що на даний момент управління якістю юридичних послуг в Україні з різних причин не набуло належного розвитку. У зв'язку з цим доречно згадати про потенційні переваги, які могли б отримати вітчизняні юридичні компанії від сертифікації СМЯ на основі ISO 9001: націленість компаній на результат, зокрема, поліпшення результатів роботи з клієнтами; поліпшення і вдосконалення самої СМЯ; підвищення результативності бізнес-процесів та іміджу на ринку юридичних послуг; досягнення конкурентних переваг в міжнародних проектах (тендерах); спрощення процесу отримання ліцензій та дозволів на юридичну діяльність в інших країнах; залучення до проектів серйозних партнерів; отримання замовлень на послуги від зарубіжних компаній (зокрема, замовлення послуг аутсорсингового характеру); скорочення непродуктивних витрат.

В Україні сертифікат якості на послуги юридичної компанії відповідно до ISO 9001 можуть видати кілька організацій, серед яких найбільшого поширення набули послуги компанії «Бюро Верітас Сертифікейшен Україна». За даними керівництва «Бюро» кількість сертифікатів відповідності до стандарту ISO 9001 на надання послуг юридичного характеру в Україні дуже мала (не більше двох десятків). Як правило, сьогодні цей сертифікат мають успішні юридичні компанії з сучасним менеджментом, спрямованим на вдосконалення своїх бізнес-процесів, які працюють в основному в бізнесі B2С. У той же час сертифікація систем менеджменту якості з усіма вищезгаданими перевагами найбільш ефективна в секторі бізнесу B2B і В2G.

Що стосується загальних умов управління якістю в юридичній фірмі, то вони повинні формуватися на основі відомих 8 принципів СМЯ [3], основними з яких в даному випадку є орієнтація на споживача, а також системний і процесний підходи.

 

 

Посилання

Калита П.Я. та ін. Матеріали 20-го Міжнародного форуму “Дні якості в Києві” (на CD). – К.: Українська асоціація якості, 2011.

Итоги Форума EFQM-2016 в Милане [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www. facebook.com/EFQM-298069933557241/

Стандарт ДСТУ ISO 9001:2009. – К.: Держспоживстандарт, 2010.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки