РОЛЬ ТРЕНІНГІВ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Софія Ковальчук
  • Вікторія Голюк

Анотація

 

В сьогоднішніх реаліях для отримання позитивної динаміки діяльності торговельного підприємства, необхідно звертати особливу увагу на таку складову як персонал. Важливо вдосконалювати наявні системи управління персоналом. Це можна здійснити шляхом коригування одного із елементів системи, а саме впровадження якісного навчання кадрів, що посприяє досягненню ефективної праці персоналу. Підвищення кваліфікації працівників сприяє залученню хороших фахівців, зниженню плинності кадрів, використанню нових технологій, поліпшенню якості надання послуг, а значить, задоволенню потреб клієнтів, виявленню потенційних лідерів і керівників, дозволяє компанії швидко реагувати на зміни на ринку.

Вагому роль в забезпеченні професійного розвитку високого рівня відіграють тренінги. Термін «тренінг» походить від англійського - навчати, тренувати. Тренінг - це запланований процес, призначений надати або поновити знання та навички і перевірити ставлення до проблеми, ідеї, поведінку з метою їхньої зміни чи оновлення. Тренінг - це ефективна форма роботи для засвоєння знань, інструмент для формування умінь і навичок, що забезпечує спілкування в довірчій атмосфері і неформальній обстановці, а також пізнання себе і навколишнього світу[1]. Отже, можна узагальнити, що тренінг – форма навчання, яка забезпечує умови для максимального отримання нових навичок та знань стосовно визначеної тематики, сфери, сприяє перегляду цінностей та пріоритетів, розвиває та удосконалює конкретні якості та властивості особистості, допомагає працівнику обрати такі форми та методи поведінки, які відповідають визначеній ситуації.

Під час проведення тренінгу, необхідно забезпечити таке спілкування учасників, яке надає групі достатню кількість варіантів для вирішення проблеми, сприяє динамічному розвитку групи, міжособистісним відносинам і нормам, заради чого вона була створена. Зазвичай, така методика проведення навчальних заходів робить процес навчання цікавим та необтяжливим, що заохочує учасників до пізнання, розвитку та співпраці. Для тренінгу характерні особливі риси, які відрізняють його від інших навчальних заходів:

  • дотримання певних принципів групової роботи;
  • наявність постійної групи (переважно від 15 до 20 осіб, що періодично збираються на зустрічі чи працюють протягом двох-п'яти днів);
  • певна просторова організація (частіше за все - робота у зручному ізольованому приміщенні, де учасники переважну частину часу сидять у колі);
  • використання активних та інтерактивних методів роботи;
  • об'єктивація суб'єктивних почуттів, емоцій, думок, знань учасників групи стосовно подій, які відбуваються в групі[1].

Важливо, щоб тривалість тренінгів не перевищувала тривалість робочого часу, а також містила в собі каву-брейк, перерву на обід, тощо. При недотримані даних умов тренінг буде неефективним, адже слухачі будуть перевантажні інформацією, не зможуть максимально засвоїти її, що може не дати ніяких позитивних змін під час роботи. Наприклад, на підприємстві ТОВ "Ашан Україна Гіпермаркет" проведення тренінгів відбувається для всіх співробітників згідно плану. Через три роки після проходження повного переліку тренінгів, необхідно повторно пройти ідентичний курс задля відновлення їх у пам'яті. Даний вид навчання проводять аніматори, роль яких виконують менеджери відділів. Обов'язковими тренінгами є:тренінг з охорони праці, тренінг зі служби безпеки, інтеграційний тренінг. Згідно правил "Ашан" працівник не має права приступити до виконання своїх обов'язків без проходження даних тренінгів.

Отже, роль тренінгів в системі управління персоналом торговельного підприємства полягає в забезпеченні усіма необхідними знаннями працівників ефективним шляхом, що сприяє покращенню розуміння загального принципу робочого процесу, його специфіки, ознайомленню з новими проектами, що знаходяться на етапі впровадження, тощо.

 

 

Посилання

Хівренко С.М. Методичні рекомендації «Особливості проведення тренінгових занять» / С.М.Хівренко [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://novoukrainka-rmk.edukit.kr.ua/psihologichna_sluzhba/metodichni_rekomendacii_osoblivosti_provedennya_treningovih_zanyatj_dlya_praktichnih_psihologiv_socialjnih_pedagogiv_klasnih_kerivnikiv/

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки