ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ІМПОРТНИМИ ОПЕРАЦІЯМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ

Автор(и)

  • Анастасія Сергіївна Красюк Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»,

Анотація

Сьогодні Україна активно інтегрується у світовий економічний простір. Господарська самостійність вітчизняних підприємств дає змогу сформувати на території нашої країни гарні умови для ефективної зовнішньоекономічної діяльності, у тому числі імпортної. Ці зміни обумовлені значним збільшенням асортименту продукції, необхідної для виробничого процесу, розширеними можливостями підбору ділового партнера. Не останню роль відіграє жорстка конкуренція на ринку між іноземними та вітчизняними постачальниками, яка стимулює удосконалення виробничого процесу, а це у свою чергу призводить до поліпшення економічних та технічних характеристик товарів. Впровадження ефективної імпортної політики на підприємстві допоможе здійснити модернізацію старого обладнання та встановлення більш нового, сучасного. Також, зважена імпортна політика є запорукою підтримання національної безпеки кожної держави.

Здійснення імпортної діяльності дає змогу отримати низку переваг, як для самого підприємства, для держави взагалі, так і для споживачів. До них входять:

-       можливість доступу до більш якісних та дешевих товарів і сировинних ресурсів;

-       підвищення рівня конкуренції на національному ринку, стимулювання оптимізації виробництва на підприємствах;

-       заповнення дефіцитними товарами вітчизняного ринку та товарами, що не виробляються на території країни-імпортера взагалі;

-       розвиток новітніх технологіх завдяки ввезеню наукомістких товарів;

-       можливість налагодження виробничих зв’язків з іноземними партнерами, кооперування виробництва [1, с.360].

Управління імпортною діяльністю, зокрема імпортними операціями підприємства необхідно здійснювати беручи до уваги результати аналізу ринкової ситуації та тенденції її зміни. Головними завданнями аналізу управління імпортними операціями на підприємстві є:

-       визначення характеристик зарубіжного ринку;

-       аналіз можливостей ринку;

-       дослідження збутової діяльності;

-       аналіз розподілу часток ринку між фірмами;

-       вивчення політики цін на іноземному ринку;

-       аналіз товарів конкурентів.

Після аналізу управління імпортними операціями підприємства доцільно розробити рекомендації, які сприятимуть підвищенню ефективності імпортної діяльності основуючись на дослідженнях основних напрямків розвитку підприємства з огляду на наявний ресурсний потенціал. Здійснюючи аналіз існуючої імпортної стратегії, необхідною є оцінка її ефективності та доцільність з огляду на можливість підприємства забезпечувати себе стійкими конкурентними перевагами та здатність отримувати додатковий прибуток. Велика кількість стратегічних рішень, що приймаються менеджерами різноманітних ланок, лежать в основі міжнародної діяльності суб’єкта ЗЕД.

Для реалізації успішної імпортної стратегії необхідно:

-       своєчасно та зрозуміло доносити до працівників компанії інформацію щодо стратегічного напрямку діяльності підприємства;

-       систематично здійснювати забезпечення реалізації стратегії необхідними ресурсами у повному обсязі, гарної якості та визначеної кількості;

-       визначення стратегічного плану дій, що складається з певних цілей з можливістю фіксації досягнення кожної цілі [2, с.187].

Під час реалізації стратегії підприємства, необхідною умовою є закріплення за керівництвом певних функцій, які вони будуть виконувати на кожному рівні управління.

Аналізуючи ефективність імпортної стратегії необхідно:

-       здійснювати оцінку імпортних витрат під час впровадження та реалізації стратегії;

-       здійснювати розрахунок чистого доходу від реалізації імпортної продукції;

-       проводити оцінку економічної ефективності за основними показниками ЗЕД;

-       оцінювати ризики при здійсненні імпортної діяльності.

 

Науковий керівник: к.е.н., доц. Дунська А. Р.

Посилання

Молодіжний науковий вісник УАБС НБУ. Серія: Економічні науки, 2013. – №4/2013. – 555 с

Економічна стратегія розвитку підприємств : монографія ; за ред. В. К. Данилка. – Житомир : ЖТДУ, 2009. – 326 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-03

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів