ОПТИМІЗАЦІЯ ТРАНСПОРТНИХ ВИТРАТ В ЛОГІСТИЦІ
Анотація
В умовах конкурентної боротьби, отримання максимального прибутку грає ключову роль в успішності будь-якого підприємства. Витрати на логістику складають значну частину загальних витрат підприємств, однак вони можуть бути зменшені за рахунок оптимізації ланцюга поставок. Аналіз логістичних витрат підприємств показує, що транспортні витрати складають вагому частку в структурі витрат компаній. Глобалізація світового господарства, розвиток торгівлі та доступ до товарів з усього світу створюють дедалі більшу необхідність дослідження транспортних витрат, механізмів та інструментів їх оптимізації на підприємствах, що займаються логістикою.
Транспортні витрати на підприємствах складаються з постійних та змінних витрат, що беруть участь в процесі транспортування. Проте, транспортні витрати більш тісно пов'язані з обмеженнями в часі та в кількості ресурсів, які раціонально застосувати для виконання поставлених логістичним відділом задач. Логістичні підприємства змушені сплачувати штрафи за запізнення вантажів, що також спричиняє збільшення транспортних витрат.
Багато вчених присвятили свої дослідження досягненню мінімальної вартості перевезення. Наприклад, П. МакКенном [1, с.671–693] розглядаються два взаємопов'язаних питання: оптимальний розмір транспортного засобу або судна і структури транспортних витрат щодо відстані перевезень.
C. Пайлот і С. Пайлот [2, с. 570–581] зосереджені на мінімізації сукупних витрат, пов'язаних з проблемою транспортування.
А. Джа [3, с. 329–341] розглянув проблему спільного визначення місця розташування складу щоб звести до мінімуму транспортні витрати, пов'язані з моделлю спільного використання складу за допомогою модифікованого адаптивного змінного алгоритму еволюції.
С. Чанас та Д. Кутча запропонували розглянути мінімізацію транспортних витрат через оптимальне рішення транспортної задачі, що робить використання нечітких коефіцієнтів витрат та визначення алгоритму ключовим аспектом рішення.
Вчені К. Ян та К. Жанг [4, с. 1-10] запропонували своє рішення з оптимізації транспортних витрат, закцентувавши увагу свого дослідження на обмеження на часові вікна, що утворюються завдяки різниці в часі між прибуттям вантажів до місця призначення. Науковці розглянули проблему вартості перевезення з урахуванням обмеження на часові вікна як двох-цільове завдання, в якому розмір парку транспортних засобів логістичного підприємства і загальні витрат на транспортування зведені до мінімуму, в той час як ємність і обмеження на часові вікна не порушуються. Китайські вчені використали підхід модифікованого алгоритму для вирішення цієї проблеми транспортних витрат.
Науковці з усього світу активно проводять дослідження для пошуку нових, більш ефективних шляхів оптимізації транспортних витрат в логістиці, і вже сьогодні є рішення, якими можуть користуватися в тому числі і українські підприємства, що ведуть логістичну діяльність.
Література:
- P. McCann, “A proof of the relationship between optimal vehicle size, haulage length and the structure of distance-transport costs,” Transportation Research Part A: Policy and Practice, vol. 35, no. 8, pp. 671–693, 2001.
- C. Pilot and S. Pilot, “A model for allocated versus actual costs in assignment and transportation problems,” European Journal of Operational Research, vol. 112, no. 3, pp. 570–581, 1999.
- A. Jha, K. Somani, M. K. Tiwari, F. T. S. Chan, and K. J. Fernandes, “Minimizing transportation cost of a joint inventory location model using modified adaptive differential evolution algorithm,” International Journal of Advanced Manufacturing Technology, vol. 60, no. 1–4, pp. 329–341, 2012.
- Q. Yan and Q. Zhang, “The Optimization of Transportation Costs in Logistics Enterprises with Time-Window Constraints,” Discrete Dynamics in Nature and Society vol 2015, Article ID 365367, pp.1-10, 2015.
Науковий керівник: к.е.н., доцент Луценко І.С.
Посилання
P. McCann, “A proof of the relationship between optimal vehicle size, haulage length and the structure of distance-transport costs,” Transportation Research Part A: Policy and Practice, vol. 35, no. 8, pp. 671–693, 2001.
C. Pilot and S. Pilot, “A model for allocated versus actual costs in assignment and transportation problems,” European Journal of Operational Research, vol. 112, no. 3, pp. 570–581, 1999.
A. Jha, K. Somani, M. K. Tiwari, F. T. S. Chan, and K. J. Fernandes, “Minimizing transportation cost of a joint inventory location model using modified adaptive differential evolution algorithm,” International Journal of Advanced Manufacturing Technology, vol. 60, no. 1–4, pp. 329–341, 2012.
Q. Yan and Q. Zhang, “The Optimization of Transportation Costs in Logistics Enterprises with Time-Window Constraints,” Discrete Dynamics in Nature and Society vol 2015, Article ID 365367, pp.1-10, 2015.