СУТНІСТЬ УПРАВЛІННЯ ТРАНСОРТНОЮ ЛОГІСТИКОЮ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Аліна Краснощок

Анотація

Сьогодення диктує нові умови конкурентоспроможності підприємства в ринкових відносинах. Нині вважаються успішними підприємства, які розробляють та пропонують кращу пропозицію доданої вартості та кращу систему поставок доданої вартості. Все це цілком належить і до управління транспортною логістикою підприємства, оскільки від надійності транспортування виготовленої продукції залежить досягнення конкурентних переваг та ефективність виробничо-збутової діяльності підприємства.

З розвитком комплексів галузей економічного і соціального життя, які обслуговують виробництво й забезпечують умови життєдіяльності суспільства, важливість проблеми транспортування товару набуває особливої значущості, адже завдяки оптимізованому ланцюгу поставок підприємство може: збільшити товарообіг, підвищити конкурентоспроможність у галузі, збільшити довіру партнерів та споживачів, зменшити витрати на доставку, чим знизить собівартість виготовленої продукції[1, с.48]. Транспортна логістика базується на потоку матеріальних ресурсів від виробника (первинного джерела) до кінцевого споживача, що варто розглядати як єдиний матеріальний потік, який забезпечується переміщенням вантажів різними видами транспорту (універсальними, спеціальними). За допомогою транспортної логістики інтегруються транспортно-технологічні операції, які забезпечують: постачання ресурсів (заготівельна логістика), виробництво (внутрішньовиробнича логістика) та збут продукції (розподільча логістика).

Забезпечення ефективного транспортування продукції стає одним із вирішальних питань діяльності виробничих підприємств. Витрати на транспортування продукції підприємствами в залежності від їх особливостей коливаються від 20 до 90% загальних витрат. Оптимізація факторів транспортної логістики, а саме: вибір виду транспортного засобу, маршрутизація(кільцеві маршрути в більшості випадків ефективніші за рахунок повного використання вантажопідємності транспортного засобу), контроль і управління рухом транспорту в ході постачання товарів по логістичному ланцюгу, впровадження інформаційних систем та застосування мультимодальних перевезень скорочують загальні логістичні витрати підприємства в середньому на 15-25%.

Вибір способу транспортування товару відіграє важливу роль в управлінні транспортною логістикою підприємства, адже потрібно врахувати всі умови при яких має зберігатися товар в залежності від: терміну вживання, температури зберігання, вологості, країни реалізації. Існують такі основні види транспортування: 1) наземний (залізничний, автомобільний, трубопровідний); 2) водний (морський, річковий); 3) повітряний[2, с.147]. Найбільшою популярністю користується автомобільний вид транспорту, у зв’язку із високою швидкістю доставки, розвиненістю шляхів та шляхової інфраструктури, гнучкістю та менш жорсткими вимогами до пакування. Покращення використання вантажопідйомності автомобільних засобів у значній мірі сприяє використання раціональних прийомів розміщення вантажів у кузові автомобіля, добре продумана та прорахована розробка маршрутів їх постачання.

Оцінюючи транспортні витрати підприємствам потрібно враховувати наявність власного транспортного парку для вантажоперевезень або вартість послуг логістичних посередників. Сучасний ринок пропонує передавати повністю або частково транспортну логістику на «аутсорсінг» (завдяки укладанню тендерних угод із транспортними компаніями). Важливим моментом є врахування цін на паливо та співпраця з АЗС, яка дозволить знизити транспортні витрати підприємства за рахунок дисконту 5-10% за літр бензину .

Управління транспортною логістикою передбачає вирішення комплексу завдань, які виникають на всіх етапах життєвого циклу товару та ланцюгів поставок.

Оскільки сучасний інтегрований ринок прагне постійного розвитку, то скорочення транспортних витрат ефективно вплине на прискорення матеріального потоку, собівартість та додану вартість продукції що є одним з основних завдань підприємств для найкращого задоволення потреб своїх споживачів.

Література:

  1. Крикавський Є.В. Логістичні системи: навч. посібник [текст] / Є.В. Крикавський, Н.В. Чорнописька. ­– 2-ге вид.доп. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012, – 312 с.– (Серія «Світ маркетингу і логістики». – Вип.2).
  2. Григорьев М. Н. Логистика. Продвинутый курс : учебник для магистров [текст] /М.Н. Григорьев, А. П. Долгов. – 3-е изд., перераб. и доп. – М. : ИздательствоЮрайт, 2011. – 734 с.

 

Науковий керівник: к.е.н., доцент Луценко І.С.

Посилання

Крикавський Є.В. Логістичні системи: навч. посібник [текст] / Є.В. Крикавський, Н.В. Чорнописька. ¬– 2-ге вид.доп. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012, – 312 с.– (Серія «Світ маркетингу і логістики». – Вип.2).

Григорьев М. Н. Логистика. Продвинутый курс : учебник для магистров [текст] /М.Н. Григорьев, А. П. Долгов. – 3-е изд., перераб. и доп. – М. : ИздательствоЮрайт, 2011. – 734 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-06

Номер

Розділ

Логістика та управління ланцюжками поставок:вітчизняний та закордонний досвід