ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМИ KPI НА ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВАХ

Автор(и)

  • Марина Храмцова

Анотація

Технологія KPI (англ. Key Performance Indicators), або КПЕ «ключові показники ефективності» з кожним роком знаходить все більше застосування в українських компаніях. Дана система є перспективною та дозволяє надійно пов'язати індивідуальні орієнтири співробітників з завданнями, що стоять перед компанією.

Під «ефективністю» в даному випадку мається на увазі не тільки обсяг робіт, який виконано за одиницю часу, але і та користь, отримана компанією від діяльності працівника.

У кожному підрозділі, відділі, загальні показники KPI компанії поділяються на персональні, тобто більш дрібні. Для кожного працівника ключових показників не повинно бути багато. Достатньо трьох-п'яти, але чітко сформульованих показників. Важливим є те, щоб кожен з них можна було легко виміряти [1].

Впровадження системи КПЕ на підприємстві проходить кілька етапів [2].

Для оцінки ефективності роботи департаменту постачання та логістики машинобудівного підприємства можна запропонувати наступні КПЕ:

‒      Середній час від розміщення замовлення до отримання поставки комплектуючих (співвідношення плану та факту), дні.

‒      Збитки від недостатнього рівня якості логістичного сервісу (співвідношення план-факт), грн.

‒      Середній час простою виробництва, зумовлений нерегулярністю постачання, години.

‒       Відношення операційних логістичних витрат на одиницю інвестованого капіталу, грн.

‒      Відношення операційних логістичних витрат на одиницю виробленої продукції, грн.

‒      Швидкість та кількість оборотів запасів (співвідношення план - факт).

Впровадження системи КПЕ, як і будь-яка зміна системи управління підприємством, може наштовхнутись з обмеженнями і протидією. Перш за все, причинами такого явища є: неготовність деяких підприємств до впровадження системи КПЕ через позицію керівництва, яке стурбоване рішенням тактичних задач, а не формуванням стратегії розвитку; більш того, впровадженням системи може викликати ослаблення позицій керівництва, так як його діяльність стає більш прозорою і керівники старої формації можуть сприйняти дану систему як інструмент тиску; нестача інформаційних систем, які б забезпечили облік достовірною інформацією про ефективність діяльності підрозділів; фактор постійного використання системи КПЕ(не ви користування системи КПЕ на регулярній основі зводить ефект до нуля); необхідно враховувати, що система КПЕ не замінює управлінську звітність для управління оперативною діяльністю підприємства.

Отже, ключовими факторами успішної реалізації системи КПЕ є: попередня розробка стратегії, яка є визначальним фактором успіху. Система ключових показників ефективності - це є лише інструмент інформаційного забезпечення процесу прийняття управлінського рішення;визначення цілей організації з урахуванням того, наскільки досягнення поставленої мети збільшує вартість компанії;наявність інформаційної системи, що є джерелом даних і базою для визначення ключових показників ефективності;підтримка керівництва, зміна стилю корпоративного управління та системи стимулювання персоналу( при оцінці ефективності роботи відбувається перегляд принципів стимулювання (преміювання) працівників, оскільки система оцінки ключових показників ефективності замикається на оцінку діяльності конкретного співробітника); постійне використання системи, введення її в якості необхідного інструменту в діяльності керівника [3].

Принциповим моментом у застосуванні системи КПЕ в управлінні компанією є чітке розуміння призначення даної методики та її обмежень. Це дійсно дуже ефективний інструмент для інформаційного забезпечення процесу прийняття рішень. З доступних керівникам інструментів, що дозволяють здійснювати зміни в організації і вести її в новому напрямку, KПЕ, за твердженням фахівців, найефективніший. Також важливо не лише впровадити дану систему, але й постійно використовувати її на практиці, здійснюючи контроль за виконанням поставлених стратегічних завдань.

Література.

  1. Журнал Управления Компанией [Электронный ресурс]. –  Режим доступа: http://www.cfin.ru/management/strategy/plan/industry_keyindicators.shtml
  2. Клочков А. В. КРІ и мотивация персонала: учебник / А. В. Клочков. – М. : ИД «Эксмо», 2010. – 160 с.
  3. Пилипенко А. А. Менеджмент : підручник / А. А. Пилипенко, С. М. Пилипенко, І. П. Отенко. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2005. – 456 с.
  4. Предпринематель и бизнес [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://predp.com/fin/terms/chto-takoe-kpi.html

Науковий керівник: к.е.н., професор Довгань Л.Є.

Посилання

Журнал Управления Компанией [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.cfin.ru/management/strategy/plan/industry_keyindicators.shtml

Клочков А. В. КРІ и мотивация персонала: учебник / А. В. Клочков. – М. : ИД «Эксмо», 2010. – 160 с.

Пилипенко А. А. Менеджмент : підручник / А. А. Пилипенко, С. М. Пилипенко, І. П. Отенко. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2005. – 456 с.

Предпринематель и бизнес [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://predp.com/fin/terms/chto-takoe-kpi.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-06

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки