ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВІДКРИТТЯ ВЛАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА МОЛОДИМ СПЕЦІАЛІСТОМ
Анотація
Останнім часом все більшої популярності набирає тенденція відкриття власної справи. Люди воліють працювати „на себе” починаючи з ідеї, та закінчуючи виходом своєї справи на всеукраїнський та навіть міжнародний рівень. Нажаль, після закінчення університету, за фахом фізична реабілітація, випускники університетів стикаються з реальністю: низька оплата відповідальної та тяжкої праці та обмежені можливості працевлаштування в державних та приватних закладах. Тому, за кілька місяців такої праці, амбітні молоді люди мають на меті відкрити власну справу. Відштовхуючись від фаху випускника, можна зупинити свій вибір на відкритті реабілітаційного центру, фітнес клубу або масажного салону.
На сьогоднішній день, саме ці галузі оздоровчо-рекреаційного напрямку набирають все більшої популярності, і їх кількість на ринку послуг постійно зростає. Всі вони мають різну специфіку та направленість, спрямовані на різні соціальні класи населення. На відкриття підприємства для люкс-класу потрібні величезні кошти, а залучені інвестори навряд чи вкладатимуть гроші у проект з окупністю від п’яти років, та з молодим керівником, без досвіду в веденні бізнесу та управлінні. Тому, можна почати звідкриття масажного кабінету чи невеликого спа-салону.
Потрібно одразу прорахувати всі деталі, щоб запобігти як стратегічних так і мілких помилок.Перший і найголовніший крок - грамотно складений бізнес-план. Не можна відкривати власну справу, не знаючи терміну окупності власного підприємства. Однією з типових стратегічних помилок, є неправильне визначення позиції спа-салону в системі локальних ринків. Хибне сприйняття специфіки економічної ситуації, культурного середовища, менталітету та груп споживачів веде до великих прорахунків у бізнес-плані, неправильної маркетингової та цінової політики. Одним з найважливіших факторів сприятливого розвитку бізнесу є рівень доходів і добробуту потенційних клієнтів.
Цінова стратегія повинна враховувати вік клієнтів (в середньому 25-50 років). Більшою мірою це люди зі сформованим достатком. Ціни можуть варіюватися відповідно до платоспроможності клієнта. Слід зазначити, що необхідно попередньо провести моніторинг цінової політики на ринку і, для залучення клієнтів, зробити їх трохи нижче.
Персонал в спа-бізнесі грає ключову роль. Від кваліфікації, їх особистісних і професійних якостей залежить успішність діяльності центру та його імідж.Власники клубів одразу шукають професіоналів, не враховуючи відповідно високу оплату праці, а також те, що така людина не затримається на „молодому” підприємстві, а йдучи на інше місце, візьме з собою своїх клієнтів. Професіоналів можна зростити самому із студентів вашої кафедри, чи випускників масажних шкіл. Сприятливими для їх розвитку, будуть проведення майстер-класів та курсів з підвищення кваліфікації.
Великий вплив на комерційну діяльність підприємства має його розташування. Спа-центр може бути бездоганно організований, та невдала локація створить дефіцит клієнтів. Основним джерелом реклами мають бути рекомендації колег, рідних і друзів. Це найбільш дієва реклама. Статистика показує, що дорога реклама на медіа та радіо не дає результатів, як, наприклад, листівки в поштових скриньках, реклама в ліфтах, магазинах тощо. Необхідно зазначити, що рентабельність бізнесу масажних послуг фахівці оцінюють приблизно біля 20-30%, а окупність складає до року, а при вдалому збігу обставин - проект зможе окупитися вже через три-чотири місяці. Можна розширювати бізнес в трьох напрямках: масаж ікосметологічний салон, СПА процедури, а також центр релаксації і відпочинку з водним басейном і фінською сауною.
Отже, можна узагальнити всі рекомендації випускникам університету з фаху фізичної реабілітації – спробувати, скориставшись набутими знаннями, відкрити свою справу, скласти бізнес план в сфері обслуговування і реабілітаційних послуг, таким чином увійти впевнено в життя.
Література:
1.Галкин В. В.. Спортивный бизнес для менеджеров : Учебное пособие. / Галкин В. В. – Л. : ЛДУФК, 2013. - 140 с.
2. Брайан Трейси. Делегирование и управление, 2015.- 250 с.
Науковий керівник: ст.викладач Шеховцова І.А.
Посилання
Галкин В. В.. Спортивный бизнес для менеджеров : Учебное пособие. / Галкин В. В. – Л. : ЛДУФК, 2013. - 140 с.
Брайан Трейси. Делегирование и управление, 2015.- 250 с.