ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ ЕФЕКТИВНИХ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН

Автор(и)

  • Людмила Євгенівна Довгань НТУУ "КПІ ім.І.Сікорського",
  • Аліна Козинець

Анотація

Партнерські відносини відіграють ключову роль у розвитку підприємства і від того, як підприємство побудує ці відносини залежить його успішне функціонування на ринку.

Вважається, що ефективні партнерські відносини це ті, відносини, при яких спільні зусилля обох сторін приносять набагато більший результат, аніж якщо б кожен з партнерів працював окремо, тобто створюється, так званий, ефект синергії. Саме досягнення вагомих результатів і визначає основну ціль партнерства.

Партнерські відносини мають як переваги, так інедоліки. До переваг можна віднести те, що у ході такого співробітництва відбувається поєднання відносин та відповідальності, кожен з партнерів може прийняти на себе відповідальність за конкретну частину роботи,досягається висока якість відносин між співробітниками, забезпечується найбільша мотивація і зацікавленість у результатах своєї роботи і роботи партнерів.

Щодо недоліків, то вони можуть проявлятися у розподілі влади, коли декількаосіб беруть участь в управлінні, це може призвести до несумісності інтересів, неузгодженості політики і т.д.Також до недоліків можна віднести те, що вихід одного з партнерів з бізнесу несе за собою збій у функціонуванні фірми та у більшості випадків призводитьдо її повного розпаду.

Партнерські відносини підприємства можна розділити на 4 групи: партнерство з постачальниками;партнерство з покупцями;партнерство всередині організації;партнерство з компаніями, які надають підприємству ділові послуги (страхування, консалтинг, аудит).

Основними принципами, на яких повинні будуватися ефективні партнерські відносини полягають у наступному: по-перше, необхідно чітко сформулювати свою основну ціль і детально донести її до свого потенційного партнера, потрібно обговорювати кожний нюанс. Адже лише прозорі відносини, які мають спільні інтереси можуть бути довготривалими та ефективними.

По-друге, потрібно ретельно дослідити цілі та задачі потенційного партнера. Треба розуміти, яку мету переслідує партнер, та що він хоче тримати в кінцевому рахунку. Щоб отримати бажане від співпраці, необхідно також бути корисним й для партнера.

По-третє, вибір партнера не повинен ґрунтуватися на особистих вподобаннях. За словами досвідчених менеджерів партнер повинен бути «гнучким», тобто готовимвзятися за будь-яку справу, бути готовим вирішувати різні проблеми та не боятися взяти на себе ризик.

Наступним є чіткий розподіл обов’язків між партнерами, тобто необхідне укладення угоди, у якій чітко зазначалося б, що повинен робити та за що відповідає кожен із партнерів. Це допоможе уникнути дублювання функцій на підприємстві та запобігти тому, що деякі завдання можуть залишитися невиконаними, адже не булирозподілені.

 В партнерстві досягається постійна підтримка комунікацій. Постійне відкрите спілкування зводить до мінімуму непорозуміння, обговорення нових ідей та пропозицій один з одним зміцнюють та розвивають партнерські відносини.

Для того,щоб партнерські відносини були ефективними необхідна постійна оцінка результатів партнерської діяльності. Періодично необхідно порівнювати поточні результати з попередніми, аналізувати помилки, це дозволяє вдосконалювати відносини.

Разом з тим було б помилкою цілком і повністю покладатися на свого партнера, адже в будь-який момент партнер може піти із бізнесу і потрібно бути до цього готовим та мати додаткові плани виходу з подібної ситуації.

Налагодження ефективного ділового бізнес-партнерства потребує чимало часу, але правильне його налаштуваннядасть змогу отримуватибільшийприбуток, уникати потенційних проблем та ефективніше працювати.

Література:

1. Effective partnerships [Electronic resource]. –  Electronic data. – [Devex. Business transforming development]. – Mode of access: World Wide Webhttps://www.devex.com/news/5-keys-to-effective-partnerships-79643 

2. How to Structure a Partnership [Electronic resource]. – Electronic data. – [Inc.]. – Mode of access: World Wide Web http://www.inc.com/guides/structuring-partnerships.html

Біографія автора

Людмила Євгенівна Довгань, НТУУ "КПІ ім.І.Сікорського"

к.е.н.,професор

Посилання

Effective partnerships [Electronic resource]. – Electronic data. – [Devex. Business transforming development]. – Mode of access: World Wide Webhttps://www.devex.com/news/5-keys-to-effective-partnerships-79643

How to Structure a Partnership [Electronic resource]. – Electronic data. – [Inc.]. – Mode of access: World Wide Web http://www.inc.com/guides/structuring-partnerships.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-06

Номер

Розділ

Менеджмент сучасного бізнесу в умовах трансформаційних перетворень економіки