ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ СТРАТЕГІЧНИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМТСВА В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОСТІ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Анотація
В умовах нестабільності зовнішнього середовища для нормального функціонування та правильного розроблення стратегії розвитку, потрібно розуміти саме фактори впливають на діяльність підприємства, а саме: фактори географічного положення, зовнішні суспільно-політичні умови, параметри товарних ринків тощо. Для підвищення результативності управлінської діяльності необхідно розуміти вплив зовнішніх сил та вживати заходи щодо нейтралізації їх негативних наслідків при розроблення та реалізації стратегії розвитку підприємства.
Процес управління стратегічним потенціалом підприємства охоплює багато аспектів, найвпливовіші з них:
‒ стратегія розвитку підприємства в умовах нестабільності зовнішнього середовища;
‒ система підприємницьких можливостей;
‒ тип поведінки підприємств на ринку;
‒ механізми та алгоритми управління стратегічним потенціалом підприємства;
‒ технологію управління підприємством та прийнятний стиль керівництва тощо.
На думку науковців, стратегія розглядається як спосіб досягнення результату, сформульованого у вигляді мети, можна стверджувати, що формування стратегій є процесом, у ході якого керівники встановлюють місію, формують систему цілей, обирають стратегії, а також попередньо визначають усі складов (компоненти) процесу стратегічного управління [1, с. 163].
Управління стратегічним потенціалом підприємства в складних умовах, що характеризуються невизначеністю та нестабільністю, слід розглядати як систему стратегічного комплексу дій що націлені на досягнення стабільності та економічного процвітання. Управління стратегічним потенціалом забезпечує результативне використання ресурсів і ефективне функціонування підприємства в умовах нестабільності зовнішнього середовища [2, с. 132].
Стратегічний потенціал підприємства, а саме його управління спрямовано на підпорядкування процесу формування потенціалу підприємства стосовно внутрішніх закономірностей функціонування господарською діяльністю та передбачає наступні стадії:
‒ виявлення стратегічних можливостей підприємства та його потенціалу;
‒ перевірка та необхідні зауваження поточного стану стратегічного управління підприємства та обраній стратегії;
‒ подальшого розвитку стратегічного потенціалу промислового підприємства;
‒ впровадження комплексних дій щодо використання стратегічного потенціалу підприємства.
Розроблення стратегії підприємства розглядається як один із важливих механізмів стратегічного управління підприємством.
За допомогою стратегічного управління підприємство має змогу досягти ринкових переваг і розкрити перспективні напрями своєї діяльності, має можливість краще вивчити власні потенційні можливості й обмеження. Воно не лише впливає на умови діяльності підприємства, але й створює їх [3, с. 248].
Ефективне управління стратегічним потенціалом підприємства в умовах нестабільності зовнішнього середовища відповідно до умов певної ㅤ галузі, цілей, потенційних та ресурсних можливостей, переваг підприємства, що включає довгострокові програми дій за функціональними напрямками діяльності дозволить підприємству вийти на значно новий рівень та забезпечить підприємству виживання і безупинний розвиток. На погляд науковців, формування нового типу управління, повинно орієнтуватися на створення перспективного середовища для успішного функціонування шляхом нових підходів та методів до управління стратегічним потенціалом промислового підприємства в умовах нестабільності зовнішнього середовища.
Література:
1. Балабанова, Л. В. Управління конкурентоспроможністю підприємств на основі стратегічного управління. Монографія. [Текст] / Л.В. Балабанова, А.В. Кривенко. -Донецьк: ДонГУЭТ, 2014.– 468 с.
2. Могилевська, О. Ю.Специфіка стратегічного управління промисловим підприємством / О. Ю. Могилевська // Економіка & держава. – 2007. – №2. – С.302.
3. Портер М., перевидання, Стратегія конкуренції: Пер. з англ. [Текст] – К.: Основи стратегічного управління, 2013. – 384 с.
Науковий ㅤ керівник: доцент, к.е.н. Чупріна ㅤ М.О.
Посилання
Балабанова, Л. В. Управління конкурентоспроможністю підприємств на основі стратегічного управління. Монографія. [Текст] / Л.В. Балабанова, А.В. Кривенко. -Донецьк: ДонГУЭТ, 2014.– 468 с.
Могилевська, О. Ю.Специфіка стратегічного управління промисловим підприємством / О. Ю. Могилевська // Економіка & держава. – 2007. – №2. – С.302.
Портер М., перевидання, Стратегія конкуренції: Пер. з англ. [Текст] – К.: Основи стратегічного управління, 2013. – 384 с.