ФАКТОРИ УСПІХУ СТРАТЕГІЇ ВИХОДУ КОМПАНІЇ НА ЗОВНІШНІ РИНКИ

Автор(и)

  • Мілана Тягур

Анотація

Зараз у світі спостерігається тенденція глобалізації міжнародної економіки, що спричинює підвищення конкуренції. Для компанії, яка виходить на новий ринок, цей процес завжди супроводжується конкурентною боротьбою з «великими гравцями». Враховуючи цей факт, а також те, що зараз практично не існує ринків, які були б недоступними для зовнішньоекономічної діяльності, стає очевидним важливість розробки ефективної стратегії підкорення нових ринків на основі аналізу факторів успіху її реалізації.

Найбільш важливою складовою функціонування підприємства на ринку є його дії по відношенню до динамічності середовища функціонування. Тобто, будь-яке підприємство повинне мати заздалегідь підготовлені варіанти дій на випадок тих чи інших змін ринку. Розробляти такі варіанти необхідно на управлінському рівні в концепції загальної стратегії, яка формується під конкретне підприємство з урахуванням законодавства, міжнародних стандартів,валютно-фінансових умов, політичних чинників, звичаїв, традицій та умов функціонування конкретного ринку. Важливим для ефективного прийняття стратегічних рішень є розуміння договірної практики, що притаманна даному ринку, врахування біржових контрактів, специфіки організації та проведення торгів і аукціонів.

Внаслідок високого рівня конкуренції зовнішні ринки є більш вимогливими до таких складових як реклама, сервіс, упаковка і безпосередньо якості товарів і послуг [1], тому пріоритетним напрямом реалізації стратегії виходу компанії на зовнішні ринки є активне залучення маркетингу, який допомагає досліджувати, аналізувати новий ринок, прогнозувати споживчий попит та здійснювати ефективну виробничо-збутову діяльність. Маркетингова стратегія потребує постійного оновлення і гнучкого використання широкого спектру засобів, спрямованих на вдосконалення збутової системи, впровадження нових методів стимулювання збуту, контролю за діяльністю суб’єктів збутової системи.

Програма маркетингу передбачає дослідження короткострокових та довгострокових перспектив розвитку продукції на зарубіжному ринку на основі аналізу тенденцій оновлення асортименту та частоти появи нових товарів, кількості і запасів продукції, а також структури експорту та імпорту. Для більш точного прогнозування вивчається діяльність конкурентів за такими показниками [2]: частка ринку конкурентів; характеристика продукції (ціна, асортиментна політика, цінові переваги); рівень сервісу; логістична характеристика (транспортна і збутова політика, умови розміщення та зберігання товарів); інноваційна політика (впровадження інновацій, рівень науково-технічних досліджень, темп оновленості виробництва); фінансові показники, які характеризують конкурентоспроможність, торгові традиції та звичаї, що склалися на території досліджуваного ринку; методи, які регулюють постачання товарів, методи встановлення ціни, способи платіжного розрахунку, види платіжних валют та ін.

Необхідно також проаналізувати ємкість ринку, яка визначається на основі аналізу статистики виробництва та реалізації. Навіть якщо ринок не є достатньо насиченим і його ємкість значно нижча за оптимальні показники, це ще не є ознакою того, що цей ринок не перспективний. В даному випадку необхідно оцінити такий показник як коло потенційних покупців. Систематизована таким чином стратегія робить процес виходу на новий ринок більш обґрунтованим та ефективним [3].

Тобто, розробка стратегії виходу компанії на зарубіжні ринки є інтегрованим процесом, основною метою якого є задоволення потреб споживача, що досягається через покращення продукції, підвищення рівня конкурентоспроможності, через оптимізацію процесів менеджменту та маркетингу. Врахування ж факторів успіху дає змогу максимально швидко реагувати на зміни навколишнього середовища, приймаючи ефективні тактичні рішення, оптимізує використання внутрішніх ресурсів підприємства, а також сприяє розвитку сильних сторін задля використання можливостей ринку.

Література:

  1. Дідківський М.І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства [Електронний ресурс] / Дідківський М.І.– Режим доступу: http://www.info-library.com.ua/books-book-68.html
  2. Кириченко О.А. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності [Електронний ресурс] / О.А. Кириченко.– Режим доступу: http://westudents.com.ua/knigi/135-menedjment-zovnshnoekonomchno-dyalnost-kirichenko-OA.html
  3. Тебекин А.В. Стратегічний менеджмент [Електронний ресурс] / А.В. Тебекин. – Режим доступу: http://stud.com.ua/34175/menedzhment/strategichniy_menedzhment

 

Науковий керівник: к.пед.н., доцент Пермінова С.О.

Посилання

Дідківський М.І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства [Електронний ресурс] / Дідківський М.І.– Режим доступу: http://www.info-library.com.ua/books-book-68.html

Кириченко О.А. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності [Електронний ресурс] / О.А. Кириченко.– Режим доступу: http://westudents.com.ua/knigi/135-menedjment-zovnshnoekonomchno-dyalnost-kirichenko-OA.html

Тебекин А.В. Стратегічний менеджмент [Електронний ресурс] / А.В. Тебекин. – Режим доступу: http://stud.com.ua/34175/menedzhment/strategichniy_menedzhment

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-06

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів