ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ТА СТРАТЕГІЇ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗОВНІШНІЙ РИНОК

Автор(и)

  • Олександр Піхур

Анотація

У сучасних умовах, підприємство являє собою відкриту систему, яка постійно знаходиться у зовнішньому середовищі і перебуває у нестабільності та постійній динаміці. В такому середовищі керівництво має швидко адаптуватися, та знаходити вигідні , та доступні рішення для подальшого функціонування. Головною метою економічної безпеки є налагоджене функціонування, забезпечення максимального потенціалу , який буде відображатися на зростання підприємства в майбутньому. Загалом система економічної безпеки підприємства є індивідуальною, адже вона залежить від чинної в державі економічної бази, від фінансових та матеріально-технічних ресурсів, розуміння працівниками важливості гарантування безпеки бізнесу.

Критерії економічної безпеки диктують вибір певних показників економічної безпеки, які найбільш адекватно описують і характеризують національну систему відтворення, рівень кількісних і якісних параметрів її розвитку. При цьому показники економічної безпеки мають відповідати наступним вимогам [1]:

‒ наявність високої міри інформативності;

‒ наявність зв'язку показників з суттєвими тенденціями і процесами розвитку соціально-економічної сфери на кожному етапі функціонування і розвитку;

‒ можливість їх застосування в практичної діяльності суб'єктів економічної системи.

Економічні показники мають не таке велике значення як граничні значення, недотримання яких перешкоджає нормальному розвитку різних елементів відтворення, та призводить до формування негативних та руйнівних тенденцій у сфері економічної безпеки. Зі світового досвіду можна виділити кілька прикладів граничних значень: при радикальних змінах безробіття може становити 10-15%, але цей рівень не може триматися більш ніж 3-5 років, пороговим рівнем вважається 10%. Різниця у доходах (10%) найбагатших та (10%) найбідніших громадян не повинне перевищувати 6-8 разів. Якщо різниця відношення перевищує 1:10, то суспільству загрожує соціальна нестабільність.

Стратегія підприємства для формування економічної безпеки включає в себе досить багато факторів: визначення внутрішніх та зовнішніх загроз та чинників які негативно впливають на стійкість соціально економічного стану, розробка економічної політики, напрями стратегії відносно реалізації стратегії.

Для кожного підприємства, що розвивається рано чи пізно настає момент, коли його починає не задовольняти характеристики вітчизняного ринку, політичний клімат чи економічні умови в державі, тому само собою виникає питання виходу підприємства на зовнішні ринки. Для України це доволі актуальне питання, але нестача фінансових засобів, ганебний стан основний засобів, невідповідність продукції міжнародним стандартам, а також застарілість технологій [2]. Для збільшення продажу продукції та більш вигідного і доцільного використання виробничих потужностей , треба шукати нові ринки збуту, але варто взяти до уваги існування обмежень та перешкод на потенціальному ринку. Після вибору адекватних конкурентних переваг та потенціалу підприємства на зарубіжному ринку, виникає питання що до стратегії, за якою буде діяти підприємство. Міжнародний досвід ведення бізнесу виділяє три основні стратегії виходу підприємства за зовнішній ринок: експортування,спільне підприємництво,пряме інвестування. У випадку обрання стратегії експортування виробництво залишається на національній території порівняно з іншими стратегіями які потребують організації виробництва за кордоном. Стратегія визначає куди саме організація бажає рухатися для досягнення своїх цілей. Вибір найбільш доцільної стратегії на основі продукти і послуги, які виробляються і здійснюються організацією. Стратегія створює основу для стратегічного управління і формулює стратегічні плани.

При розробці стратегії керівництво має урахувати всі фактори які вливають на підприємство для розробки найбільш вдалого ведення бізнесу на зовнішньому ринку. Ефективним рівнем організації економічної діяльності , який належить до певного рівня економіки, багато в чому є вирішальним для її економічної безпеки.

Література:

  1. Національна економіка/ Г.Г. Старостенко, С.В. Онишко, Т.В. Поснова [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://pidruchniki.com/1798072544698/ekonomika/kriteriyi_pokazniki_ekonomichnoyi
    _bezpeki
  2. Ружинський А.І. Типи стратегій виходу підприємства на зовнішній ринок студент [Електонний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/14_ENXXI_2009/
    Economics/45917.doc.htm

 

Науковий керівник: д.е.н., професор Дергачова В.В.

Посилання

Національна економіка/ Г.Г. Старостенко, С.В. Онишко, Т.В. Поснова [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://pidruchniki.com/1798072544698/ekonomika/kriteriyi_pokazniki_ekonomichnoyi

_bezpeki

Ружинський А.І. Типи стратегій виходу підприємства на зовнішній ринок студент [Електонний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/14_ENXXI_2009/

Economics/45917.doc.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-06

Номер

Розділ

Міжнародний бізнес в умовах тенденцій розвитку глобальних викликів