ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ПРОЕКТУВАННЯ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОДУКТІВ

Автор(и)

  • Дарина Свірчевська

Анотація

Інноваційна діяльність та створення нових продуктів, їх оптимізація чи технічне вдосконалення на підприємстві є від'ємною частиною забезпечення конкурентоспроможності продукції. Від вибору типу та впровадження самого процесу комерціаліації залежить величина прибутку від результатів науково-технічної діяльності [1]. Саме тому, розгляд особливостей організаційного проектування комерціалізації інноваційних продуктів для підприємств набуває актуальності, що потребує їх деталізованішого розгляду. Для перетворення новації в інновацію, а згодом і на товар українському виробнику потрібна не шаблонна модель процесу, якою користуються великі міжнародні компанії, а специфічна, що буде задовольняти норми та потреби ринку. Одним із підходів впровадження оптимізації є застосування організаційного проектування.

Серед науковців організаційне проектування визначається як комплекс робіт зі створення процесу, формування структури і системи менеджменту, забезпечення всім необхідним, а його метою – є забезпечення високого рівня організованості процесу [2]. Для цього необхідно, щоб процес був спроектований, націлений, регламентований, нормований, забезпечений необхідними інструкціями, інформацією і ресурсами, здійснювався за раціональною для певних умов технологією [2]. Організація комерціалізації може відбуватись у таких формах [3]:

-    запуск нового бізнес-проекту для комерційного використання технології;

-    продаж ліцензії на використання технології існуючому бізнесу;

-    експлуатація технології шляхом надання послуг, включаючи технічне консультування, аналітичні та експертні послуги, а також дослідження за контрактами [3].

Дослідники визначають чинники, що спричиняють застосування організаційного проектування інноваційних продуктів [2; 4, с. 14]:

по-перше – швидкозмінні умови за яких не можливо використовувати шаблонний процес комерціалізації,

по-друге – проектування нових або вдосконалення застарілих процесів має базуватися не тільки на досвіді, аналогії, інтуїції, вольовому підході, а й на наукових методах організаційного проектування, по-третє проектування нових процесів і вдосконалення існуючих повинно проводитися фахівцями управління, консультантами, керівниками і працівниками [2; 4, с. 14].

Таким чином запровадження організаційного проектування надасть можливість вивести процес комерціалізації на новий рівень і забезпечить менш ризикову діяльність у швидкозмінному і непередбаченому середовищі діяльності вітчизняних підприємств.

Належне організаційне проектування комерціалізації інноваційних продуктів надасть можливість керівниками своєчасно виявляти ризики і маневрувати на українському ринку, що в результаті підвищить прибутковість підприємства і  надасть можливість отримати фінансові ресурси для наступних інноваційних продуктів.

Література:

  1. Дуда Н.І Комерціалізація інновацій: зміст, значущість / Н.І. Дуда // Сучасні підходи до управління підприємством:Збірник тез доповідей VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю –  2016 р. – С.22
  2. Гриньова В.М. Організація виробництва: Підручник / В.М. Гриньова , М.М.  Салун— К.: Знання, 2009. — 582 с.
  3. Акционерное общество «Национальное агентство по технологическому развитию» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nif.kz/our_activities/commercialization /general_information.
  4. Інтернет-журнал "Технологии техносферной безопасности" [Електронний ресурс]. Режим доступу - http://ipb.mos.ru/ttb Випуск № 1 (29) - лютий 2010 г. 2

 

Науковий керівник: к.е.н., доцент Бояринова К. О.

Посилання

Дуда Н.І Комерціалізація інновацій: зміст, значущість / Н.І. Дуда // Сучасні підходи до управління підприємством:Збірник тез доповідей VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю – 2016 р. – С.22

Гриньова В.М. Організація виробництва: Підручник / В.М. Гриньова , М.М. Салун— К.: Знання, 2009. — 582 с.

Акционерное общество «Национальное агентство по технологическому развитию» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nif.kz/our_activities/commercialization /general_information.

Інтернет-журнал "Технологии техносферной безопасности" [Електронний ресурс]. Режим доступу - http://ipb.mos.ru/ttb Випуск № 1 (29) - лютий 2010 г. 2

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-06

Номер

Розділ

Інноваційно-інвестиційне підприємництво як основа економічного зростання